بعد از زعفران، نوبت به پسته ایران رسید!

مدیر بازار مشتقه بورس کالا گفت: کشاورزان با گواهی سپرده کالایی پسته بادامی می‌توانند محصول خود را بدون واسطه و محدودیت وارد انبار کنند و به فروش برسانند.

بعد از زعفران، نوبت به پسته ایران رسید!

به گزارش اقتصاد100، رحمان آراسته، مدیر بازار مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالا در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از روز دوشنبه فرآیندی که برای زعفران جلو بردیم را برای پسته هم پیش خواهیم برد و زنجیره‌ای از ابزار‌های مالی را برای پسته با محوریت استان خراسان عملیاتی خواهیم کرد بر همین اساس اولین گام عرضه گواهی سپرده پسته بادامی است که از دوشنبه راه اندازی می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه افزود: بر این اساس هر فردی که کد سهامداری در بازار داشته باشد می‌تواند این گواهی را از ساعت ۹ صبح الی ۱۵ خرید و فروش کند و برای آن هیچ محدودیتی وجود ندارد.

او بیان کرد: صندوق کالایی نهال هم تنها صندوق کالایی است که می‌تواند بر روی گواهی سپرده پسته بادامی سرمایه گذاری کند، اما هر صندوقی که اجازه بورس کالا در اساسنامه خود برای سرمایه‌گذاری در گواهی‌ها را داشته باشد می‌تواند وارد این معاملات شود سایر اشخاص حقوقی هم برای ورود به معاملات گواهی سپرده پسته بادامی محدودیتی ندارند.

آراسته می‌گوید: گواهی سپرده پسته بادامی که روز دوشنبه راه اندازی می‌شود از نوع پیوسته خواهد بود و به عبارتی یعنی که گواهی دارای معاملات ثانویه است در نهایت هم هر فردی که بخواهد می‌تواند تحویل فیزیکی پسته بادامی را هم مانند فرآیند زعفران داشته باشد.

او در خصوص مزیت‌های گواهی سپرده پسته بادامی برای کشاورزان هم گفت: بزرگترین مزیتی که یپش بینی می‌شود برای کشاورزان ایجاد شود این نکته خواهد بود که کشاورزان بدون واسطه و محدودیت پسته خود را وارد انبار خواهند کرد و می‌توانند محصول خود را به فروش برسانند و در آخر هم کمتر از ۲۴ ساعت پول خود را دریافت خوهند کرد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: مدتی است موضوع مالیات بر عایدی سرمایه در بخش معاملات طلا چالش‌هایی را در فضای مجازی به دنبال…

اخبار سلامت

سینما در سینما