پول بیمه تکمیلی را چطور نقد کنیم؟

قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی در خصوص جزئیات حذف کاغذ از بخش دارو بیمه تکمیلی نکاتی را مطرح کرد.

پول بیمه تکمیلی را چطور نقد کنیم؟

به گزارش اقتصاد100، مجید مشعلچی قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص جزئیات حذف کاغذ برای بخش دارویی بیمه تکمیلی گفت: یکی از قوانین معطل مانده تقریبا ۱۸ ساله کشور موضوع الکترونیکی شدن فرآیند‌ها در حوزه سلامت کشور بوده است در دولت سیزدهم تمام ارکان حوزه سلامت پای کارآمدند و ظرف مدت دو سال زیر ساخت‌های مربوطه آماده و قوانین و مقررات تدوین شد تا گام مهمی در این حوزه برداشته شود.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: به سبب این که از همان ابتدای کار خیلی بیمه‌های تکمیلی دیده نشده بود این حلقه مغفول ماند و حدودا از یک سال قبل درگیر این حوزه شدیم اوایل کار به سبب قانون به شکل مستقیم با خود سامانه سپاس وزارت بهداشت تبادل داده داشتیم و جریان داده‌ها برقرار شد، اما در چهار ماه اخیر با یک دید عملیاتی به این موضوع نگاه شد و چرخشی رخ داد و بیمه‌گر‌های تکمیلی متصل به سامانه‌های بیمه‌های پایه شدند.

او افزود: در هر صورت در گام نخست اطلاعات مربوط به دارویی که از بیمه‌گر‌های پایه دریافت می‌کنیم را رسیدگی و از ابتدای اسفند بدون نیاز به کاغذ پرداخت خسارت را خواهیم داشت، اما این موضوع دو شرط اصلی دارد اول این که مرکز باید طرف قرارداد با بیمه پایه (تامین اجتماعی، سلامت) باشد و دوم ممیزی بیمه‌های پایه را پذیرفتیم و دیگر نیازی به مدرک هم نیست.

او افزود: علی‌رغم این که می‌دانیم مغایرت‌هایی وجود دارد و مبلغی که از فرد در داروخانه دریافت می‌شود بیشتر از مبلغ فاکتور است، اما ما بر اساس مبلغ فاکتور اقدامات را انجام می‌دهیم بر این اساس مطرح کردیم هر مبلغی که از مردم دریافت می‌شود را فاکتور کنید البته برای مردم هم پیامکی با جزئیات کامل جهت آگاهی ارسال خواهد شد.

او گفت: در نهایت شرکت‌های بیمه تکمیلی برای حذف کاغذ از فرآیند رسیدگی به نسخ الکترونیک دارویی از ابتدای اسفندماه، نسخ دارویی را بدون دریافت اسناد فیزیکی پذیرش می‌کنند و این را ابلاغ کردیم.

قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی در پاسخ به این پرسش که زمان دریافت مبلغ توسط افراد چه میزان است؟ بیان کرد: اگر مرکز با هیچ بیمه پایه و تکمیلی قرارداد نداشته باشد که فعلا در چرخه نیست و فرآیند همانند قبل کاغذی است، اما مراکزی که با بیمه‌های پایه قرارداد دارند به دو دسته تقسیم می‌شوند مراکزی که با بیمه‌های پایه و تکمیلی با هم قرارداد دارند و مراکزی که با بیمه پایه قرارداد دارند، اما با بیمه تکمیلی قراردادی ندارند مراکزی که با هر دو بیمه باهم قرارداد دارند دیگر اینجا فرد طرف حساب ما نیست و طرف حساب ما خود مرکز است که در این مسیر پول ظرف دوماه پرداخت خواهد شد. اما اگر مرکز با بیمه پایه قرارداد داشت، اما با بیمه تکمیلی قراردادی نداشت و فرد هزینه پرداخت کرده بود در این صورت زمان پرداخت ما به فرد حداکثر ۱۰ روزه است.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما