عضو کمیسیون بهداشت مطرح کرد:

عامل گرانی و کمبود دارو مشخص شد / مجلسی ها اعلام کردند

اقتصاد100-عضو کمیسیون بهداشت مجلس تاکید کرد به دلیل کم کاری دولت در مورد دارو، سلامت وجان مردم درحال فدا شدن است.

عامل گرانی و کمبود دارو مشخص شد /  مجلسی ها اعلام کردند

یحیی ابراهیمی نماینده مردم سلسله و دلفان با اشاره به اینکه صنعت دارو چرخه ای است که باید در یک فرایند دیده شود گفت: ارز ترجیحی  یا همان ارز 4200 تومانی برداشته شد و قرار بود دولت آنرا تامین کند اما پول و اعتباری داده نمی شود.

وی افزود:وقتی پول نمی دهیم،اعتباری برای وارد کردن مواد اولیه نیست از طرف دیگر دستمزدها و ملزومات دارویی نیز افزایش قیمت داشته بنابراین چرخه تولید، دچار مشکل شده است.

عضو کمیسیون بهداشت با بیان اینکه آینده صنعت دارویی در خطر است تصریح کرد:دولت، سازمان برنامه وبودجه، بانک مرکزی و شخص وزیر بهداشت باید پاسخگوی مردم باشند.

ابراهیمی تاکید کرد:وقتی نمی خواهیم دارو افزایش قیمت پیدا کند باید سوبسید بدهیم که این رقم باید از طرف دولت تامین شود، دولت سوبسید نمی دهد، وام نمی دهد  در حالیکه ملزومات و دستمزد افزایش یافته است لذا نباید انتظار داشته باشیم که قیمت دارو مانند گذشته بفروش برسد.

عضو کمیسیون بهداشت گفت: هم اکنون بین 300 تا 500 درصد قلم دارو وجود ندارد  لذا باید منتظر بدتر از این هم باشیم .

وی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان در شرایط فعلی استقامت بخرج دادند افزود: قرار بود 105هزار میلیارد تومان (همت ) به حوزه دارو اختصاص یابد اما فقط  69 هزار میلیارد تومان داده شد و الان 36 هزار میلیارد تومان باید توسط مردم پرداخت شود.

نماینده سلسله و دلفان با نامناسب دانستن وضعیت دارویی گفت: درحوزه صنعت دارو باید قیمت ها واقع بینانه دیده و ارز مواد اولیه برقرارشود، اما وقتی بانک مرکزی ،سازمان برنامه و بودجه پولی نمی دهند و وزارت بهداشت هم قیمت های واقعی را اعلام نمی کند سلامتی و جان مردم در این میان فدا می شود.

وی اعلام کرد که کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درمورد مشکلات دارویی کشور به دفترمقام معظم رهبری و رئیس جمهور نامه نوشته تا درمورد این مشکل چاره اندیشی شود.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما