یک شبکه تلویزیونی تعطیل شد / اعتراف به اشتباه کانال تراشی تلویزیون

شایعات مرتبط با ادغام شبکه های تلویزیونی در حال جدی شدن است.

یک شبکه تلویزیونی تعطیل شد / اعتراف به اشتباه کانال تراشی تلویزیون

به گزارش اقتصاد100، چند روز پس از انتشار خبری درباره ادغام شبکه های تلویزیونی ، محمد سرشار مدیر سابق شبکه پویا از تعطیل شبکه امید خبر داد.

سرشار که یکم شهریور ۱۳۹۵ پخش آزمایشی شبکه امید را آغاز کرده بود در این باره نوشت: اما چهار سال بعد، در شهریور ۱۳۹۹، با افسوس فراوان، پیشنهاد تعطیلی شبکه امید را به صداوسیما ارایه دادم.

نظرسنجی‌ها نشان می‌داد نوجوانان بالای ۱۵ سال شبکه‌های بزرگسال را تماشا می‌کنند و نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ سال هم ترجیح می‌دهند کانال نهال شبکه کودک را تماشا کنند. (نمودار میله‌ای)

پیشنهاد من شامل چند اقدام بود که اکنون نیز قابل اجراست:۱ـ شبکه امید تعطیل گردد و مخاطب آن بین شبکه سه و کانال نهال تقسیم شود.۲ـ کانال نهال در یک فرکانس مجزا و از ۶ صبح تا ۱۲ شب برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال و نوجوانان ۱۲ تا ۱۴ سال پخش شود.۳ـ کانال پویا در یک فرکانس مجزا از ۸ صبح تا ۹ شب برای خردسالان ۲ تا ۶ سال پخش شود.*این تغییرات موجب خواهند شد:اولا مخاطب فرکانس کنونی دراختیار شبکه امید، دستکم ۲۵ درصد افزایش یابد. (نمودارها)ثانیا خردسالان می‌توانند عصرها و شبها هم برنامه مخصوص خود را ببینند.ثالثا کودکان هم می‌توانند صبحها برنامه مخصوص خود را ببینند. رابعا حدود ۵۰ درصد در هزینه‌های بالاسری بابت اداره شبکه امید صرفه‌جویی خواهد شد.

سرشار اعتراف مهمی نیز در این یادداشت کرده و نوشته است: معتقدم از ابتدا تصمیم آقای علی‌عسکری و تیم ایشان درخصوص تفکیک کانال امید از شبکه کودک و نوجوان اشتباه بود و اکنون بر آقای جبلی و تیم ایشان واجب است که ایده جدیدی برای برنامه‌سازی مخصوص نوجوانان طراحی کند.

لذا تعطیلی شبکه امید و ادغام آن در کانال نهال، یک عقب‌نشینی تاکتیکی برای صداوسیما خواهد بود تا با تجمیع توان خود، حرکت جدیدی را برای نهضت برنامه‌سازی مخصوص نوجوانان آغاز کند.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما