کپی برداری در ساعت هوشمند کار دست اپل داد

کمیسیون تجارت بین‌المللی ایالات متحده (ITC) فروش ساعت‌های اپل را که از فناوری برای خواندن سطح اکسیژن خون استفاده می‌کنند، ممنوع کرده است.

کپی برداری در ساعت هوشمند کار دست اپل داد

به گزارش اقتصاد100، کمیسیون تجارت بین‌الملل ایالات متحده (ITC) فروش ساعت‌های اپل را که از فناوری برای خواندن سطح اکسیژن خون استفاده می‌کنند، ممنوع کرده است. این اتفاق به این علت می افتد که شرکت پزشکی آمریکایی، مسیمو، از اپل به دلیل کپی کردن حق سطح اختراع خود شکایت کرده بود.  اپل این ویژگی را در ساعت های هوشمند خود قرار داده که از مدل سری 6 در سال 2020 شروع می شود.

حکم  کمیسیون تجارت بین‌الملل آمریکا مبنی بر ممنوعیت فروش اپل واچ در آمریکا به اپل صادر شده و این شرکت به هیچ عنوان و از هیچ طریقی امکان فروش اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ را در خاک ایالات متحده ندارد. حتی دولت بایدن هم اعلام کرده که این ممنوعیت را وتو نخواهد کرد. اپل گفته است که همه اقدامات را برای بازگرداندن مدل های ممنوعه به بازار انجام می دهد.

سوابق دادگاه نشان می دهد که اپل به تصمیم کمیسیون تجارت بین المللی مبنی بر ممنوعیت فروش مدل های یادشده در ایالات متحده درخواست تجدید نظر داده است. علاوه بر این، این شرکت خواستار توقف اضطراری این ممنوعیت به مدت حداقل 2 هفته تا تصمیم گیری در مورد نسخه های بازطراحی شده مدل های ممنوع شده است.

این شرکت در بیانیه‌ای به رویترز گفت: «ما شدیداً با تصمیم کمیسیون تجارت بین‌المللی ایالات متحده و حکم محرومیت ناشی از آن مخالفیم و همه اقدامات را انجام می‌دهیم تا اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 را در اسرع وقت به مشتریان آمریکایی بازگردانیم».

این مدل‌ها که اپل می‌گوید محبوب‌ترین آنها هستند، پس از اینکه این کمیسیون دریافت که اپل فناوری اشباع اکسیژن خون که توسط شرکت مسیمو به ثبت رسیده را نقض کرده، ممنوع شدند.

وکلای اپل گفته اند که اگر مدل‌ها در طول مراحل قانونی از فروشگاه ها حذف شوند، این شرکت 3 تریلیون دلارآسیب جبران‌ناپذیری متحمل خواهد شد.

پایان پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما