آشفتگی قیمت در بازار بهداشتی و آرایشی / گرانی یا ارزانی ؟!

اقتصاد100- دبیر انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی با رد شایعه افزایش قیمت محصولات شوینده، از تلاش برای حفظ تعادل بین سود تولیدکنندگان و رضایت مصرف‌کنندگان خبر داد و کمبود مواد اولیه در زنجیره تأمین را تکذیب کرد.

آشفتگی قیمت در بازار بهداشتی و آرایشی / گرانی یا ارزانی ؟!

حسام بیگدلو، دبیر و عضو هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران، در اظهاراتی جدید شایعات مربوط به افزایش شدید قیمت محصولات شوینده را تکذیب کرد. وی تاکید کرد که مواد شوینده به عنوان کالاهای سلامت‌محور دارای اهمیت ویژه‌ای در سبد مصرفی خانوارها هستند و حذف آنها امکان‌پذیر نیست. انجمن صنایع شوینده همواره در تلاش است تا میان سود منطقی تولیدکنندگان و رضایت مصرف‌کنندگان تعادل ایجاد کند.

در ادامه، بیگدلو با اشاره به اینکه هیچ کمبودی در زنجیره تامین مواد شوینده وجود ندارد، بیان کرد: هرگونه انگیزه برای افزایش قیمت تنها زمانی ایجاد می‌شود که تولید صنایع کمتر از نیاز کشور باشد. اما در حال حاضر، تولید این محصولات بیش از نیاز بازار داخلی است و حتی توانایی تامین نیاز جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ میلیون نفر را دارد. این شرایط نشان می‌دهد که اخباری مبنی بر افزایش قیمت بی‌اساس بوده و تنها موجب ایجاد بی‌نظمی در بازار داخلی خواهد شد.

بیگدلو همچنین به تعامل سازنده انجمن شوینده با سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان اشاره کرد. وی افزود: بازنشر اخبار مربوط به افزایش قیمت باعث ایجاد انتظارات تورمی در بین تولیدکنندگان و نگرانی در میان مردم می‌شود. وی تاکید کرد که خبر افزایش قیمت ۶۰ درصدی مربوط به سال ۱۴۰۰ بوده و اکنون تنها به عنوان یک خبر قدیمی منتشر می‌شود. به گفته وی، انجمن شوینده در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت ندارد و این صنعت با آرامش به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.

ظرفیت صادرات مواد شوینده بالاتر از ۳۵۰ میلیون دلار

بیگدلو در ادامه به فضای رقابتی میان تولیدکنندگان مواد شوینده اشاره کرد و تاکید کرد که تولید فعلی صنایع حدود ۲.۵ برابر نیاز داخلی است. این امر نشان می‌دهد که صنعت شوینده چندان نیاز به کنترل قیمت ندارد، زیرا تولیدکنندگان برای حفظ بازار خود تنها به حاشیه سود اندک اکتفا می‌کنند.

وی ارزش صادرات مواد اولیه و محصولات شوینده در سال گذشته را حدود ۳۵۰ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: این رقم می‌تواند افزایش یابد، چرا که تولیدات ایرانی علاوه بر بازار داخلی، به کشورهایی مانند حوزه خلیج فارس، آسیای میانه، شمال آفریقا و … صادر می‌شود. این موضوع نشان‌دهنده ظرفیت بالای این صنعت در توسعه صادرات است.

پخش مواد شوینده و بهداشتی ایوبی - اصناف یاب

ارسال نظر