چگونه شماره تلفن خود را سریع در سامانه تأمین اجتماعی ثبت کنیم؟
اقتصاد 100- ثبت شماره تلفن همراه در سامانه es.tamin.ir برای بهرهمندی از خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی الزامی است؛ عدم ثبت شماره ممکن است موجب محرومیت از دریافت پیامکهای بیمهای، خدمات درمانی و بازنشستگی شود.

سازمان تأمین اجتماعی با صدور اطلاعیهای اعلام کرد که اگر شماره تلفن همراه بیمهشدگان به نام خودشان در سامانه ثبت نشده باشد، ممکن است از دریافت پیامکهای مهم مربوط به بیمه، خدمات درمانی و بازنشستگی محروم شوند.
برای جلوگیری از این موضوع، لازم است بیمهشدگان به سایت es.tamin.ir مراجعه کنند و اطلاعات خود را تکمیل یا بهروزرسانی نمایند.
محرومیت از خدمات در صورت عدم ثبت تلفن همراه
طبق اطلاعیه سازمان تأمین اجتماعی، ثبت شماره تلفن همراه به نام شخص بیمهشده، شرط استفاده از خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی خواهد بود.
در صورتی که شماره تلفن همراه به نام بیمهشده نباشد، هیچیک از پیامکهای مربوط به اطلاعرسانی یا اخطارها به وی ارسال نخواهد شد.
نحوه ثبت شماره تلفن در سامانه es.tamin.ir
برای دریافت صحیح و بهموقع خدماتی نظیر:
مستمری بازنشستگی
غرامت ایام بیماری خدمات درمانیازکارافتادگی و فوت
بیمهشدگان باید وارد سامانه es.tamin.ir یا اپلیکیشن «تأمین من» شوند و مراحل ثبتنام و اصلاح شماره تلفن همراه را تکمیل کنند.
اعتراض به پیامکهای دریافتی
در صورتی که بیمهشدگان پیامکی از سوی سازمان تأمین اجتماعی یا کارفرما دریافت کردند و با محتوای آن مخالف بودند، میتوانند از طریق:
نسبت به ثبت اعتراض اقدام کنند. این قابلیت با هدف حفظ حقوق بیمهشدگان طراحی شده است.
هدف از اجرای این طرح
سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرده است که اجرای این طرح در جهت ارتقاء کیفیت خدمات بیمهای و حفظ منافع بیمهشدگان انجام گردیده است.
با توجه به دیجیتالی شدن خدمات، ثبت دقیق اطلاعات از جمله شماره موبایل، عامل کلیدی برای دریافت خدمات بدون نقص محسوب میشود.
لازم است شماره تلفن، روزهای بیمهپردازی، عنوان شغلی و حقوق و مزایا، بهدرستی در سامانه ثبت شوند.
شعب تأمین اجتماعی
سامانه خدمات غیرحضوری