تغییرات داغ در پرداخت حقوق کارمندان!
اقتصاد100- مدیرکل خزانه از اجرای موفق بخشنامه جدید پرداخت حقوق کارمندان در خردادماه خبر داد و تأکید کرد که این اقدام در راستای مدیریت دقیق و پرداخت بهموقع حقوق کارکنان دولت صورت گرفته است.

صدور بخشنامه جدید در مورد پرداخت حقوق کارمندان
مهدی بنانی، مدیرکل خزانه وزارت امور اقتصادی و دارایی، در خصوص پرداخت حقوق کارکنان دستگاههای اجرایی و تعیین موعد پرداخت حقوق در ابتدای هر ماه توضیحاتی ارائه داد. وی گفت که صدور بخشنامه مذکور برای تاکید بر حکمی است که در ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۴ پیشبینی شده و به حکم قانون بودجه مرتبط است.
ایجاد سامانهای برای مدیریت پرداخت حقوق
بنانی با اشاره به اقدامات انجامشده طی سالهای اخیر، اظهار کرد: برای صحتسنجی و مدیریت پرداخت بهموقع حقوق کارکنان دولت، یک سامانه بین وزارت اقتصاد، سازمان اداری استخدامی و سازمان برنامه و بودجه تهیه شده است. ایجاد این سامانه دلیل اصلی صدور بخشنامه جدید بوده تا دستگاههای اجرایی زمان مشخصی برای اقدام داشته باشند و پرداخت حقوق کارکنان به موقع انجام شود.
مهلت ارسال درخواست پرداخت حقوق
مدیرکل خزانه توضیح داد که این بخشنامه دستگاهها را موظف کرده تا درخواستهای مربوط به پرداخت حقوق کارکنان خود را حداکثر تا یکم ماه بعد به خزانهداری کل کشور ارسال کنند. او تاکید کرد، در صورت تأخیر در این امر، طبق حکم ضوابط اجرایی، پرداخت به پنجم منتقل میشود و ممکن است میان پرداخت حقوق فاصلهای ایجاد شود.
اجرای موفقیتآمیز بخشنامه در خردادماه
بنانی به موفقیت اجرای این بخشنامه اشاره کرد و افزود: در خردادماه امسال، تمام درخواستهای دستگاههای اجرایی به موقع به خزانهداری کل کشور رسید و روز پنجشنبه اول خردادماه پرداختها انجام شد.
پیامدهای عدم ارسال بهموقع درخواستها
وی درباره جریمههای عدم رعایت زمانبندی ارسال درخواستها تصریح کرد: طبق ضوابط اجرایی، اگر دستگاهها درخواستهای خود را به موقع ارسال نکنند، علاوه بر تعویق در پرداخت حقوقها تا روز پنجم، مسئولیت قانونی مربوط به پرداخت کسور و حق بیمه نیز به عهده دستگاهها خواهد بود.
تاکید بر ارسال درخواستها در موعد مقرر
بنانی اظهار داشت که دستگاههای اجرایی باید اهمیت ویژهای به ارسال بهموقع درخواستها بدهند تا حقوق کارکنان به موقع پرداخت شود و هیچگونه تأخیری رخ ندهد.