اعلام یک دستاورد تاریخی دیگر دولت توسط بذرپاش!

وزیر راه و شهرسازی گفت: تجهیز و تامینی که وزارت راه و شهرسازی و دولت برای زمین انجام داده در تاریخ ایران بی‌سابقه است.

اعلام یک دستاورد تاریخی دیگر دولت توسط بذرپاش!

به گزارش اقتصاد100، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی گفت: شهر جدید پرند یکی از بزرگترین شهرهای جدید ماست. عملیات گسترده ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در آن اجرا می‌شود و ظرفیت جمعیت‌پذیری بسیار خوبی داشته و طرح‌های توسعه بسیار خوبی را برای این شهر در نظر گرفته‌ایم.

به گفته وزیر راه و شهرسازی یکی از موضوعاتی که همواره مردم از مسئولان این شهر و وزارت راه و شهرسازی درخواست دارند تکمیل زیرساخت شهرهای جدید از جمله تکمیل مدارس و مراکز آموزشی و فرهنگی است که در این زمینه اقدامات گسترده‌ای هم انجام شده است.

او افزود: امروز در شهر جدید پرند ۷ مدرسه با ظرفیت ۱۱۳ کلاس توسط شهر جدید پرند و شرکت عمران شهرهای جدید ساخته شده و به بهره‌برداری رسید. ظرفیت خوبی در این بخش ایجاد شد که با بهره برداری از این مدارس تعداد مدارس شهر جدید پرند به ۵۰ مدرسه با ۷۰۰ باب کلاس می‌رسد.

وزیر راه وشهرسازی اظهار کرد: یکی از مدارس هوشمند است و زیرساخت های خوب و امکاناتی که تدارک دیده شده در این حوزه بسیار خوب و قوی بوده است تا افراد در این حوزه از جمله مجازی و غیرمجازی دیگر نیازی نداشته باشند که به تهران بیایند‌. در شهر جدید پرند مدرسه استثنایی نبود که در این مناطق  آموزش ببینند  اما یکی از همین مدارس امروز مدرسه استثنایی هست که در این زمینه برای دانش آموزان بسیار کمک‌کننده است.

او گفت: در کنار زیر ساخت‌های فرهنگی و خدماتی کار احداث مسجد و تامین حمل و نقل شهری بسیار مهم است. بنابراین در این راستا متروی پرند روزهای پایانی خود را می‌گذارند و به زودی این مترو با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری می رسد. همچنین  ۴هزار واحد مسکن مهر باقی مانده‌  این شهر افتتاح می‌شود.

بذرپاش بیان کرد: حمل و نقل عمومی در حوزه اتوبوس و تاکسی‌های بین شهری  که  بخش زیادی  از آن بر عهده شهرداری است با کمک و همکاری شرکت عمران شهرهای جدید تکمیل می‌شود. امروز  در شهر جدید مهستان (هشتگرد)  علاوه بر تکمیل  پروژه‌های زیربنایی و روبنایی ۱۴۷۰ مسکن مهر باقی مانده بود که به بهره‌برداری رسید. همچنین  ورزشگاه و پارک بود و سایر خدمات روبنایی هم افتتاح شد.

۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر به بهره برداری رسیده است

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در سراسر کشور  ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر به ما ارث رسید که ۱۰۰ هزار واحد آن به بهره‌برداری رسیده و مابقی  آن هم  با تجهیز منابع  امیدواریم تا پایان سال بتوانیم به رتبه‌های خوبی برسانیم. وزارت راه و شهرسازی و دولت تجهیزی که برای زمین دیده در تاریخ ایران بی‌سابقه است.

او گفت: در دو روز گذشته در مازندران  ۶۰۰ هکتار زمین  دیدم و شهرهای استان مازندران مشکل زمین داشتند که برطرف کردیم و در  پرند هم با الحاق  اراضی  مشکل کمبود زمین برطرف می‌شود‌.

بذرپاش گفت: طرح مسکن متری فعلاً در دستور کار وزارت راه وشهرسازی قرار ندارد و اجرا نمی‌شود.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما