دولت رئیسی به دنبال بزرگ کردن افقی شهرهاست

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن گفت: با تامین اراضی در شهرهای شمالی و الحاق اراضی داخل حریم به محدوده شهرها شاهد اجرای هرچه سریعتر پروژه‌های نهضت ملی مسکن و توسعه افقی شهرها خواهیم بود.

دولت رئیسی به دنبال بزرگ کردن افقی شهرهاست

به گزارش اقتصاد100، ساخت و بهره برداری از پروژه های نهضت ملی مسکن در شهرها و مناطق مختلف کشور یکی از مهم ترین برنامه های دولت است که در دستور کار قرار گرفته و با تزریق منابع مالی لازم و تامین منابع در صندوق ملی مسکن به زودی شاهد بهره برداری از تعداد زیادی از این پروژه ها در شهرهای مختلف خواهیم بود.

یکی از اصلی ترین برنامه ها در حوزه پروژه‌های نهضت ملی مسکن تامین زمین است که در حال حاضر در برخی از شهرها به مشکلات زیادی از جمله نبود زمین و یا مشکلات تغییر کاربری اراضی است که بخش زیادی از این چالش ها در  استان های شمالی وجود دارد‌.

در همین رابطه ارسلان مالکی رئیس سازمان ملی زمین و مسکن  گفت:  موقعیت توپوگرافی منطقه و وجود زمین‌های کشاورزی درجه یک و دو در  استان های شمالی از جمله مشکلات تامین زمین در استان‌های شمالی است‌.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی،  قانون جهش تولید مسکن ظرفیت‌های زیادی برای چالش‌های تامین زمین پیش‌بینی کرده که یکی از آنها توافق با مالکان بخش خصوصی است.

او ادامه داد: در توافق با مالکان بخش خصوصی می‌توانیم اراضی داخل حریم را به محدوده شهر الحاق کرده و از این طریق، هم برای اراضی این مالکان ایجاد ارزش افزوده کنیم و هم این زمین‌ها را به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص دهیم.

مالکی تصریح کرد: اگر از همه ظرفیت‌های قانون جهش تولید مسکن استفاده کنیم مشکل کسری زمین در  استان  های شمالی حل خواهد شد و در صورت تامین مازاد اراضی اقدام به توسعه افقی شهرها خواهیم کرد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: یک کارشناس اقتصادی گفت: بر اساس قانون مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص تجاری صاحبان مشاغل بابت…

اخبار سلامت

سینما در سینما