خبر تلخ وزیر راه وشهرسازی برای مشاوران املاک

وزیر راه وشهرسازی گفت: گشت های تعزیراتی با مشاوران املاکی که سقف اجاره را رعایت نکرده اند، برخورد جدی می کند.

خبر تلخ وزیر راه وشهرسازی برای مشاوران املاک

به گزارش اقتصاد100، مهرداد بذرپاش در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان، درباره خبر خوش به مستاجران گفت: گشت های تعزیراتی در حوزه مسکن به ویژه برای رسیدگی به تخلفات بنگاه های مشاوران املاک فعال شده و بنگاه های معاملات ملکی که اقدام به ثبت کد رهگیری نکنند  یا فاقد کد رهگیری باشند، جریمه و برخورد می شود.

او گفت: تعدادی از بنگاه های مشاور املاک به دلیل رعایت نکردن سقف اجاره ها یا ثبت نکردن کد رهگیری مشمول جریمه های تعزیراتی شدند.

به گفته وزیر راه وشهرسازی، هیچ معاملات مسکنی نباید مصون از گرفتن کد رهگیری باشد.ما به عنوان دولت وقتی می توانیم رصد کنیم که نظام معاملات مسکن  در سامانه های املاک و مستغلات ثبت شده باشد و عدم گرفتن کد رهگیری تخلف بزرگی محسوب می شود که  اثرات عدم رعایت مقررات از جمله کد رهگیری به مردم باز می گردد.

او می گوید: ما به عنوان دولت در این بخش ضعف های جدی داریم، اما منتظر نمانده ایم و اقدامات و همکاری زیادی با دستگاه های مختلف در این بخش از جمله تعزیرات ،سازمان امور مالیاتی و بخش های مختلف انجام داده ایم.

وزیر راه وشهرسازی با تاکید بر اینکه روش های اساسی و پایه ای برای حل مشکل مسکن و سوداگری انجام شده است، گفت: در این بخش  با رسمیت یافتن اسناد رسمی و غیر قانونی شدن اسناد عادی  مشکلات حل  می شود  که براین اساس ما به عنوان دولت پیگیر اساسی برای ثبت اسناد رسمی و نامعتبرشدن اسناد عادی هستیم.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز