قیمت مسکن در مرکز تهران

در مناطق مرکزی تهران می‌توان با نقدینگی حدود ۲ میلیارد تومان و کمتر صاحب مسکن شد.

قیمت مسکن در مرکز تهران

به گزارش اقتصاد100 به نقل از ایسنا، مناطق ۶، ۷، ۱۰، ۱۱ و ۱۲ در مرکز شهر تهران قرار دارند. این محدوده عموما کانون واحدهای کوچک متراژ است. با این حال بررسی‌ها نشان می‌دهد بجز منطقه ۱۰ تعداد واحدهای عرضه شده برای فروش در محدوده مرکزی تهران نسبت به غرب و شمال غرب، کمتر است.

کمبود فایلهای کوچک متراژ و کاهش توان متقاضیان در بازار مسکن شهر تهران باعث شده تا نرخ هر متر مربع از واحدهای کوچک، بیش از واحدهای بزرگ متراژ باشد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد عمده واحدهای کوچک متراژ مرکز شهر تهران در محله‌هایی مثل بریانک، جیحون، سلسبیل، نواب، جی، آذربایجان، هاشمی، مرتضوی و هفت چنار قرار دارد. در این محدوده و برخی دیگر از محله‌ها مثل نظام‌آباد و سبلان در مرکز تهران، یافت‌آباد، شادآباد، جوادیه، فلاح و خلیج فارس در جنوب غرب می‌توان واحدهای کمتر از ۲ میلیارد تومان خریداری کرد.

قیمت مسکن در مرکز تهران

این روزها بازار مسکن شهر تهران کساد است؛ چرا که خریداران و فروشندگان در تعطیلات نوروزی به سر می‌برند و اکثر دفاتر مشاور املاک تعطیل هستند. هنوز سطح قیمتهای جدید کشف نشده و فعالان بازار در انتظار اثرگذاری متغیرهای سیاسی و اقتصادی بر بازار ملک هستند.

با این حال به نظر می‌رسد اندکی انتظارات تورمی بر بازار سایه افکنده و برخی مالکان با گذشت ۹ روز از آغاز سال نرخها را به‌روز کرده‌اند. اثرات ذهنی تغییر سال می‌تواند مهمترین عامل به‌روزرسانی قیمت‌ها باشد. البته بنا به گفته مشاوران املاک در حال حاضر هیچگونه معاملاتی شکل نمی‌گیرد و برخی قیمتها به شکل اسمی تغییر کرده است.

وبگردی

ارسال نظر

 
.
باز