با توجه به عدم آغاز عملیات ساخت؛

عزم دولت برای ساخت مسکن جدی است؟

اقتصاد 100- انتظار می رود رئیس جمهور یا معاون اول وی جلسه تشکیل داده تا راهکارهای لازم برای کنار زدن موانع اجرای قانون جهش تولید مسکن در دولت تعیین شود.

عزم دولت برای ساخت مسکن جدی است؟

به گزارش گروه مسکن اقتصاد 100، در ادامه یادداشتی از علی اصغر خانی نماینده مردم شاهرود و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در مورد موانع موجود در اجرای قانون جهش تولید مسکن می خوانید.

علی اصغر خانی*

 قانون جهش تولید مسکن که از سوی مجلس به تصویب رسید هیچ ایرادی نداشت؛ در تصویب این قانون بحث های کارشناسی مفصلی با اخذ نظر مجلس و دولت صورت گرفت و بخش خصوصی و اساتید دانشگاهی نیز در روند بحث های کارشناسی این قانون اظهار نظر کردند. حال با توجه به آنکه مجری اجرای قانون دولت بوده، سوال این است که چرا این قانون اجرایی نشده است؟

به نظر می رسد که اراده قوی در ارکان دولت برای اجرای قانون جهش تولید مسکن و ساخت مسکن وجود ندارد و از سوی دیگر وزارت راه و شهرسازی نیز ملاحظاتی دارد که بازهم مشکلات و کمبودهای این وزارتخانه به دولت باز می‌گردد.

برای مثال در دو سال گذشته انتظار می رفت در سال ۱۴۰۰ یک میلیون مسکن و در سال  ۱۴۰۱ دو میلیون واحد مسکونی ساخته شود، اما متاسفانه این اتفاق رقم نخورده است. این درحالی است که  زمین از دستگاه ها اخذ شده و مشکل تامین زمین حل شده است اما  روی زمین آغاز عملیات ساخت دیده نمی شود.

در هر حال زمان زیادی را برای ساخت مسکن از دست داده ایم، نباید اجازه داد زمان باقی مانده نیز از دست برود. اگر لازم است اعضای کمیسیون عمران می توانند در  جلسات رئیس جمهور یا معاون اولش حضور پیدا کرده و نظرات کارشناسی خود را مطرح کنند.

*عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی

 

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما