تورم ترکیب قراردادهای رهن و اجاره را به هم ریخت !

با تورم بالای 40 درصد این سالهای دیگر رهن مسکن برای صاحبخانه ها صرفه خود را از دست داده و در ترکیب قراردادهای اجاره کمتر صاحبخانه ای حاضر است ملک خود را به رهن بگذارد.

تورم ترکیب قراردادهای رهن و اجاره را به هم ریخت !

به گزارش اقتصاد 100؛ عبدالله اوتادی عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک کشور به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در حال حاضر بازار دریافت اجاره مسکن بسیار داغ تر از بازار رهن کامل واحد مسکونی شده است. به دلیل نرخ سود پایین بانک ها و کاهش ارزش پول ملی ( تورم بالای 40 درصدی) ، برای بسیاری از مالکان، پول رهن کامل فایده ای ندارد و حتی اگر در بانک هم باشد به میزان اجاره ای که دریافت می کنند برای آنها سودآور نیست.

به گفته عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک کشور، این موضوع برای بسیاری از مستاجران باعث ایجاد مشکل شده و در همین زمینه باید  دولت برنامه ریزی انجام دهد که البته در این موضوع به دلیل آنکه در اختیار کامل مالک است نمی شود چندان کمکی کرد.

براساس این گزارش باتوجه به آنکه یکی از اصلی ترین برنامه های دولت برای کنترل بازار مسکن به ویژه بازار اجاره، پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن بوده است اما بسیاری از مستاجران و متقاضیان می گویند تاکنون با وجود ارائه تمامی مدارک و تکمیل پرونده هنوز تسهیلاتی در این بخش دریافت نکرده اند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : شورای جهانی طلا اعلام کرده که قیمت‌های رکورد طلا، بازیافت فلزات گرانبها را به بالاترین سطح…

اخبار سلامت

سینما در سینما