اختصاصی اقتصاد 100/عضو کمیسیون عمران

بانک ها پول نمی دهند، خانه سازی نمی شود/ رئیسی شخصا پیگیر مسکن شود

اقتصاد100-عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: نظام مالی بانکی کشور پای کار ساخت مسکن نمی آیند چون بانک ها دوست دارند بازدهی سرمایه آنها سریعتر اتفاق بیفتد.

بانک ها پول نمی دهند، خانه سازی نمی شود/ رئیسی شخصا پیگیر مسکن شود

سید البرز حسینی نماینده زنجان با اشاره به تلاش مجلس یازدهم برای تشکیل صندوق ملی و قانون جهش تولید مسکن گفت:این قانون در سه محور منابع مالی ، تامین زمین و نهاده های ساختمانی مصوبات جامعی را مصوب کرد. خوشبختانه زمین مورد نظر ساخت مسکن احصا شد ولی متاسفانه در فاز اجرا مشکلاتی از جمله تامین منابع مالی بوجود آمد.

وی افزود: نظام بانکی پای کار نمی آید و یکی از عمده ترین مشکلات است، شاهدیم هر وقت بخش مسکن تحریک می شود حوزه های اقتصادی کشور صدایشان در می آید.در قانون جهش تولید مسکن قید شده 360 هزار میلیارد تومان باید پای کار آورده شود و هرکس تمکین نکند باید جریمه 20 درصد پرداخت کند اما این رقم نیامده است.

حسینی تصریح کرد: موجودی صندوق ملی مسکن صفر است وسقف منابع که  باید 30 یا 40 هزار میلیارد آورده می شد، بیشتر از 5 میلیارد نیامده و این نمی تواند منجربه ساخت چهار میلیون مسکن شود، لذا گیر کار در حوزه مالی است و بانک ها واقعا تمکین نمی کنند.

با بیان اینکه شورای عالی مسکن به ریاست رئیس جمهور تشکیل می شود تا هماهنگی های لازم بین دستگاهها را انجام دهد گفت:فقط و وفقط علاوه بر قوانین، شخص رئیس جمهور می تواند منابع مالی را به بخش مسکن بیاورد، اگر می خواهیم مشکل مسکن مردم را حل کنیم باید ساختار نظام بانکی کشور پای کار بیاید وتنها کسی که می تواند مسکن و ساخت آنرا سرعت بدهد شخص رئیس جمهور است.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود:مجلس هر کاری از نظر قانون گذاری مثل ساماندهی خانه های خالی ، مالیات برعایدی سرمایه و... را انجام داد،در بحث نظارت هم کم کاری نکرد اما بین مجلس و دولت  بده و بستان ها و همکاری هست.

وی تاکید کرد: البته در حوزه نظارتی لنگ می زنیم و باید ارتباطات را، فارغ از تعارفات و مطابق واقعیت جامعه تنظیم کنیم، چون انتهای تمام این فعالیت ها به سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم نسبت به ساختار اجرایی کشور ختم می شود که نباید روی این امر مسامحه کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از اینکه ساختار دولت با مردم کمتر صحبت می کنند گفت: مردم  اگر واقعیت ها را بدانند همکاری می کنند،وقتی مقام معظم رهبری در مورد منازعات کشورهای اطراف کشور سخن می گویند مردم با تمام کسری ها باز سر صندوق های رای حاضر می شوند چون با آنها  گفتگو می شود.

وی تاکید کرد: ما کاری با مردم کردیم که احساس می کنند امین دولت نیستند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما