آیا نصب ایزوگام روی ایزوگام عاقلانه است

اقتصاد 100- ایزوگام جایگزینی مناسب برای قیرگونی است که به منظور عایق کردن پشت‌بام خانه‌هایی با سقف‌های غیر شیروانی استفاده می‌شود.

آیا نصب ایزوگام روی ایزوگام عاقلانه است

به گزارش گروه مدیریت شهری اقتصاد 100، چند دهه از جایگزینی ایزوگام با قیرگونی می‌گذرد و حالا دیگر تمام ساختمان‌ها برای عایق کردن سقف خانه‌های غیرشیروانی از ایزوگام استفاده می‌کنند. عمر معمول ایزوگام ۱۰ سال است اما اگر در شرایط مناسب نگهداری شده و به آن رسیدگی شود تا ۱۵ سال هم عمر می‌کند. همچنین اگر در شرایط نامناسب آب‌وهوایی قرار داشته باشد یا براثر فعالیت‌های انسانی آسیب ببیند، ممکن است بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی از نصب به راحتی از روی پشت‌بام جدا شود.

حالا سوالی که پیش می‌آید این است که آیا می‌توان روی ایزوگام قدیمی یک لایه ایزوگام جدید نصب کرد؟ پاسخ این سوال بله است اما باید بدانید که روش چسباندن لایه‌ی جدید ایزوگام بسیار مهم است. این نکته را هم در نظر داشته باشید که از ایزوگام برای عایق کردن دیواره‌ی استخرها، دیوارها و تمام قسمت‌هایی از ساختمان که احتمال نشت آب وجود دارد استفاده می‌شود.

مراحل نصب لایه‌ی جدید ایزوگام روی لایه‌ی قدیمی

عکس ایزوگام

بهتر و مناسب‌تراین است که ابتدا لایه‌ی قدیمی را جدا کنید و سپس لایه‌ی جدید را بچسبانید. اما اگر امکان یا زمان انجام این کار را ندارید، یا قرار است برای رفع مشکل پیش آمده روی لایه‌ی قدیمی از این روش استفاده کنید، بهتر است طبق دستورالعمل زیر مرحله به مرحله پیش بروید. البته فراموش نکنید اگر تخصصی در این حوزه ندارید حتما باید برای انجام کار به سراغ فردی متخصص بروید.

۱. آلودگی‌های روی لایه‌ی قدیمی را کامل پاک کنید. لایه‌ی قدیمی زیرسازی لایه‌ی جدید را انجام می‌دهد پس باید هرگونه آلودگی و گرد‌وغبار را از روی سطح آن پاک کنید. با کمک آب و جارو تمام قسمت‌ها را بشوئید تا از آماده بودن سطح آن مطمئن شوید.

۲. لایه‌ی قدیمی را تعمیر کنید. قسمت‌های فرسوده یا آسیب دیده را شناسایی کنید. اگر قابل تعمیر بودند تعمیر کنید و اگر آسیب جدی بود آن را جدا کرده و یک تکه ایزوگام جدید را جایگزین کنید.

۳. تمام درزها و ترک‌ها را پر کنید. اگر عمر مفید ایزوگام قدیمی شما گذشته باشد حتما روی آن ترک‌ها و پارگی‌هایی ایجاد شده است. این قسمت‌ها را با قیر پر کنید تا سطح کاملا یکدست و بدون درز باشد.

۴. برآمدگی‌ها را از بین ببرید. این کار به بهتر چسبیدن لایه‌ی جدید کمک می‌کند.

۵. قسمت‌های کنده شده را مجددا بچسبانید. با استفاده از حرارت، قسمت چسبنده‌ی لایه‌ی قدیمی را آماده کنید و دوباره در جای خود بچسبانید.

۶. لایه‌ی جدید را نصب کنید. ابتدا با پرایمر سطح را آماده کنید و سپس ایزوگام جدید را بچسبانید.

عکس ایزوگام

۷. برآمدگی‌ها و بادکردگی‌های احتمالی را از بین ببرید. تمام برجستگی‌ها و حباب‌های هوای به دام افتاده زیر لایه‌ی جدید را از بین ببرید. برای خارج کردن هوای محبوس شده با کاتر یک ضربدر روی آن قسمت بزنید و پس از خروج هوا دوباره با حرارت آن را بچسبانید.

۸. لایه‌ی جدید را پاکسازی کنید. پس از چسبیدن کامل، رفع اشکال و خنک شدن ایزوگام جدید سطح آن را با آب و جارو بشوئید تا مواد اضافه از روی آن پاک شود. بهتر است سطح پشت بام را به چند بخش تقسیم کنید و تکه تکه بشوئید تا بتوانید بعد از اطمینان از خشک شدن هر قسمت، به سراغ قسمت بعدی بروید. با این کار از ایجاد آسیب‌های احتمالی به دلیل وجود رطوبت بالا بلافاصله بعد از نصب جلوگیری خواهید کرد.

در پایان به شما توصیه می‌کنیم حتما به سراغ ایزوگامی بروید که ضد آب قوی است و استحکام بالایی دارد. با استفاده از این محصولات علاوه بر جلوگیری از ورود آب، از ورود مواد شیمیایی مختلف یا گرد و غبار به بافت ساختمان هم جلوگیری می‌کنید.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما