زیمنس شرکت ورشسکته ایرانی را می خرد؟

شرکت مخابرات راه دور ایران، به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین شرکت‌های واگذار شده در سال ۸۳ با ۱۶۰۰ کارگر در حالی به بخش خصوصی واگذار شد که با خصوصی شدن کارخانه، کارگران برای دریافت مطالبات‌شان کماکان مشکلات زیادی دارند.

زیمنس شرکت ورشسکته ایرانی را می خرد؟
به گزارش اقتصاد100 به نقل از ایلنا، با بیشتر شدن مشکلات و اعتراضات کارگران نسبت به پرداخت مطالبات‌شان سرانجام دستگاه قضا به مزایده کارخانه آی تی آی در سفر دادستان کل کشور به شیراز که در شهریور ماه سال گذشته انجام گرفت، رضایت داد.

در جریان مزایده‌ها اما برای دارایی‌های به حراج گذاشته‌ شده‌ی کارخانه آی تی آی خریداری پیدا نشد و مزایده شرکت مخابرات راه دور همچنان بی‌نتیجه مانده است.

در حال حاضر بارقه‌های امیدی از سوی مسئولان به گوش می‌رسد که شرکت مخابرات راه دور ایران قرار است به یکی از دو شرکت بومی «عمران و توسعه در زمینه سرمایه‌گذاری» و «ITMC تولیدکننده تجهیزات مخابراتی» واگذار شود.

رئیس کانون کارگران بازنشسته صنایع مخابرات راه دور شیراز در این باره می‌گوید: طی جلسه‌ای که هفته گذشته با مدیران عامل شرکت‌های زیمنس و عمران و توسعه داشتیم، مقرر شد که این دو مجموعه آی تی آی را خریداری کنند و آخرین وضعیت را به ما اعلام کنند.

هاشم شمشیری در گفتگو با ایلنا، با اشاره به اینکه مجموعه زیمنس تمایل دارد که مجموعه آی تی آی را بدون شریک خریداری کند، می‌افزاید: در نهایت تا روزهای آینده مشخص می‌شود که این دو مجموعه بالاخره مجموعه آی تی آی را خواهند خرید یا خیر.

رئیس کانون کارگران بازنشسته صنایع مخابرات راه دور شیراز در ادامه با بیان اینکه در نهایت مقرر شد پس از فروش مجموعه آی تی آی در گام نخست مطالبات بازنشستگان را پرداخت کنند، ادامه می‌دهد: در گام بعدی خریدار باید بدهی‌های آی تی آی به بانک را پرداخت کند.

شمشیری با بیان اینکه تا زمانی که مطالبات ۱۷ساله بازنشستگان آی تی آی پرداخت نشود هیچ شرکتی نمی‌تواند فعالیت کند، بیان می‌کند: بارها به مسئولان و خریداران اعلام کردیم که بعد از فروش مجموعه آی تی آی و بعد از پرداخت مطالبات تمام بازنشستگان، آنها جهت رونق این مجموعه تجربه‌های‌شان را به صورت کامل در اختیار خریداران خواهند گذاشت و دستگاه‌ها را آماده‌سازی می‌کنند.

رئیس کانون کارگران بازنشسته صنایع مخابرات راه دور شیراز با اشاره به اینکه روند فروش مجموعه آی تی آی به خریدار جدید باید از طریق اجرای احکام به مزایده گذاشته شود، ادامه می‌دهد: مقرر است که مجموعه آی تی آی با همان قیمت ۷۵۰ میلیارد تومان و شرایط بهتر به خریدار واگذار شود.

IMG07520531

تمام دستگاه‌های مجموعه آی تی آی قابل استفاده است

شمشیری با اشاره به اینکه دستگاه‌های موجود در مجموعه آی تی آی هیچ مشکلی ندارند و خریدار می‌تواند بدون هیچ دغدغه‌ای به فعالیت بپردازد، می‌گوید: تمام دستگاه‌های مجموعه آی تی آی قابل استفاده هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۲۳ نفر از بازنشستگان بدون دریافت هیچ مطالبه‌ای چشم از دنیا بسته‌اند، ادامه می‌دهد: تنها در ماه گذشته حدود ۵ نفر از بازنشستگان فوت شدند.

رئیس کانون کارگران بازنشسته صنایع مخابرات راه دور شیراز ادامه می‌دهد: استاندار فارس ما را نسبت به دریافت مطالبات خوشبین کرده است و با پیگیری‌هایی که انجام می‌دهد امید را در دل بازنشستگان آی تی آی زنده نگه داشته است.

شمشیری با اشاره به اینکه شوربختانه در بحث ملک بارانداز نتوانستیم ملک اردیبهشت را بفروشیم، خاطرنشان می‌کند: هنوز برای فروش این ملک مشکلاتی با سازمان تامین اجتماعی وجود دارد.

14010307000207637893312561108252_42855_PhotoX

مطالبات آ تی آی بیش از 700 میلیارد تومان تعیین قیمت شد

نماینده شیراز و زرقان نیز با بیان اینکه جهت تعیین تکلیف و آخرین وضعیت مطالبات مجموعه آی تی آی جلسه‌ای برگزار شد، می‌گوید: در این جلسه مجموعا میزان مطالبات آ تی آی بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان تعییت قیمت شد.

جعفر قادری در گفتگو با ایلنا، با اشاره به اینکه مقرر شد آی تی آی به یک شرکت فعال و پای کار که بتواند در مرحله نخست ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیارد تومان نقدینگی و توانایی پرداخت مطالبات کارگران را داشته باشد، واگذار و فروخته شود، می‌افزاید: متقاضی ابتدا باید مطالبات کارگران را پرداخت و در مرحله بعد مجموعه را فعال کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه بعضی از شرکت‌ها اعلام آمادگی کردند که باید بیشتر بررسی شود، می‌گوید: مجموعه آی تی آی باید به شرکتی واگذار شود که توانایی بهبود مجموعه را داشته باشد.

وی با بیان اینکه در موضوع واگذاری آی تی آی هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم، ادامه می‌دهد: در تلاش هستیم تا بتوانیم هرچه سریعتر مشکل آی تی آی را حل کنیم.

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه حل مشکل مطالبات کارگران بازنشستگان یکی از اولویت‌های فروش و راه‌اندازی مجموعه آی تی آی است، بیان می‌کند: شرکت متقاضی باید علاوه بر پرداخت مطالبات کارگران هرچه سریعتر فعالیت آی تی آی را با توجه به امکاناتی که دارد، آغاز کند.

قادری با بیان اینکه مجموعه آی تی آی باید از طریق مزایده به فروش برسد، تصریح می‌کند: بانک ملی همواره اعلام آمادگی کرده که حمایت‌های لازم را از خریدار مجموعه آی تی آی انجام دهد و قصدی برای خرید مجموعه آی تی آی ندارد.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما