اختصاصی اقتصاد 100/ نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها

اقتصاد کشور نباید به شلیک موشک متصل باشد

اقتصاد 100-نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: مشکل اصلی اقتصاد گره هایی است که در سیاست خارجی وجود دارد و تا این گره ها باز نشود و سطح روابط با دنیا توسعه داده نشود شرایط همین است.

اقتصاد کشور نباید به شلیک موشک متصل باشد

محمدحسن آصفری نماینده اراک با اشاره به گام های دولت برای کنترل اقتصاد افزود:ارتباط با شانگهای و بریکس وگسترش روابط خارجی می تواند تاثیر گذار باشد اما متاسفانه جریاناتی وجود دارند که بازار  را در اختیار دارند و هر طور دلشان بخواهد آنرا مدیریت می کنند.

وی تاکید کرد:دیپلماسی اقتصای کشور باید قویتر وارد میدان شود تا بتوانیم مسایل خود را با دنیا حل کنیم.اینکه بر فرض موشکی به جایی بخورد واین اقدام تاثیر بر قیمت ارز بگذارد نشان می دهد که قیمت ها واقعی نیست و نباید تاثیری بر قیمت ارز بگذارد.

نماینده اراک تصریح کرد: در شرایطی که صادرات از کشور صورت می گیرد و ارز آوری وجود دارد  چه دلیلی دارد که قیمت ارز بالاتر برود.

وی در پاسخ به اینکه اتفاقات اقتصادی تقصیر کیست، دولت یا مجلس، گفت:اعتقاد دارم سیستم نظارتی کشور ضعیف است ،ما قوانین خوب ، سامانه های نظارتی، سازمان بازرسی ومبارز با قاچاق کالا و ارز داریم ولی عملکرد آنها متاسفانه مناسب نیست و چنین عملکردهایی دودش به چشم مردم می رود.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت:بخشی از گرانی ارز، شلیک موشک نیست،قبل از اینکه قیمت ارز بالا برود قیمت خودرو بالا رفت ، چون بالارفتن قیمت ارز به بالا رفتن قیمت برخی اقلام نیز بستگی دارد.

وی با اشاره به اینکه مافیای قدرت و ثروت در کشور برخی کالا ها را گران می کند تصریح کرد:وقتی خودرو داخلی 30 تا 60 میلیون تومان گران شد دیدیم ، قیمت ارز بالا رفت و این یعنی نظارتی در بخش های خصولتی انجام نشد.

آصفری در مورد اینکه مردم تا کی باید شاهد گرانی باشند وقیمت ها درکجا متوقف می شود گفت:تا زمانی که نظارت دقیق و برخورد قاطع صورت نگیرد وشاهد تصمیمات خلق الساعه باشیم ،چنین روندی وجود دارد.

این نماینده مجلس یازدهم با انتقاد از ارائه ارز برای مسافرت های خارجی افزود: این تصمیمات باید مدیریت شود تا منجر به مشکل نشود.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما