اختصاصی اقتصاد 100/عضوکمیسیون برنامه و بودجه

رئیس جمهور حتما تشخیص می دهد که برخی افراد در بعضی پست ها مناسب نیستند

اقتصاد 100-عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس تاکید کرد: چنانچه قانون به درستی اجرا شده ونظارت درستی برای عملیاتی شدن آن صورت گیرد حتما چشم انداز اقتصادی کشور مثبت خواهد بود.

رئیس جمهور حتما تشخیص می دهد که برخی افراد در بعضی پست ها مناسب نیستند

محمدرضا دشتی اردکانی نماینده اردکان گفت:مجلس یازدهم و کمیسیون اقتصادی قوانین خوبی برای بهبود شرایط اقتصای کشور تصویب کرد که در آستانه تایید شورای نگهبان ومجمع تشخیص مصلحت نظام است.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم افزود:مالیات بر عایدی سرمایه یکی از دست آوردهای اقتصادی مجلس یازدهم است، این قانون در کشورهای دنیا از یک قرن پیش در حال اجرا است وامسال مجلس توانست آنرا مصوب کند که منتظر تایید شورای نگهبان است.

وی با بیان اینکه چنانچه زیر ساخت های قانونی فراهم شود جلوی منافذ ،رانت ها و دلالی هایی که دراقتصاد ایجاد شده گرفته می شود گفت:امیدوارم با تصویب و اجرای قوانین موجود بتوانیم آینده اقتصاد کشور در 1403 را باچشم اندازی که در برنامه هفتم توسعه برنامه دیده شده و مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند، بهتر کنیم.

نماینده اردکان درمورد نوسانات و افزایش نرخ ارز تصریح کرد:بحث ارزبه بازار دلالی ومقداری  به مسایل منطقه ای بر می گردد.فکر می کنم با توجه به اینکه مسئولین ارزی کشور اعلام کردند در قیمت سکه و ارز حباب وجود دارد،بتوانیم با زیر ساخت های که در تصویب قوانین مجلس یازدهم داشتیم جلوی منافذ را بگیریم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:اجرای قانون، نظارت می خواهد البته در کمیسیون اصل 90 و معاونت نظارت قوه مقننه اقدامات خوبی انجام شده ، اما باید کمتر به تصویب قوانین بپردازیم و روی نظارت ها صحه بگذاریم.

وی با بیان اینکه قوانین موجود می تواند بسیاری از مشکلات کشور را حل کند افزود: اگرمجلس دایما قانون تصویب و انباشته شود اما نظارتی وجود نباشد جای تاسف دارد.

دشتی اردکانی با انتقاد از اینکه برنامه های توسعه ای کشور اجرایی نشدند تصریح کرد: مقام معظم رهبری درمورد برنامه های توسعه ای کشور، فرمودند تنها  35 درصد آن اجرایی شده است.

وی خاطر نشان کرد:دربرنامه هفتم توسعه رشد اقتصادی 8 درصد آمده و جلوی تورم گرفته شده اما باید قانون اجرایی شود و نظارت بر اجرای آن، صورت گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه در مورد کنترل بازار و  تحولات مدیریتی در دولت گفت:اگر در برخی پست ها مدیریت ها جواب نمی دهد شخص رئیس جمهور حتما تشخیص می دهد.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما