مقایسه جدیدترین کنسول‌های بازای بازار+ قیمت

کدام کنسول بازی بهتر است /پلی استیشن ۵ بخریم یا ایکس باکس سری X؟

اقتصاد 100- پلی استیشن بخریم یا ایکس باکس؟ بسیاری از افرادی که قصد خرید کنسول دارند، بین خرید این دو مردد هستند، اما کدام یک بهتر است؟

کدام کنسول بازی بهتر است /پلی استیشن ۵ بخریم یا ایکس باکس سری X؟

به گزارش خبرنگار کسب و کار اقتصاد 100: پلی استیشن و ایکس باکس دو کنسول بازی هستند که هر کدام طرفداران خود را دارد.  در حال حاضر، دو کنسول ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن ۵، در بازار پرفروش هستند و به عبارتی سری‌های قبلی این دو چندان خواهانی ندارد.

پلی استیشن 5  از دسته بسیار مدرن با فناوری‌های انقلابی و سرعت لودینگ بسیار بالا و لایبرری بسیار گسترده با عناوین متنوع برخوردار است. قیمت این کنسول با احتساب تجهیزات جانبی از جمله دسته اضافه، هدفون، پایه شارژر و ... در  آذرماه 1401، از 23 میلیون تا نزدیک 30 میلیون تومان است.

   پشتیبانی از گیم پلی 4K  با نرخ رفرش ۶۰ و ۱۲۰ هرتز و پشتیبانی از ویدیوی 8K  با نرخ رفرش ۶۰ هرتز، برخورداری دسته‌ها از موتور هپتیک و... از جمله امکانات این دستگاه است.

ایکس باکس سری ایکس بسیار سریع است؛ اما رابطه کاربری آن در مقایسه با رابط کاربری نسل‌های قبل تغییر چندانی نکرده و هیچ بازی اختصاصی جذابی برای این کنسول وجود ندارد.

قیمت ایکس باکس سری ایکس با حافظه داخلی یک ترابایت ۱۹ میلیون و ۷۵۶ هزار تومان است.

 پشتیبانی از گیم پلی 4K با نرخ رفرش ۶۰ و ۱۲۰ هرتز، برخورداری از قابلیت سازگاری عقب رو برای صدها بازی، پشتیبانی از دالبی ویژن و دالبی اتموس از جمله امکانات این دستگاه است.

در پایان باید گفت انتخاب از بین این دو کنسول کمی دشوار است. هر دو دستگاه دارای قابلیت‌های منحصربه‌فرد، دسته‌هایی با قابلیت‌های متفاوت و سرویس‌های متفاوت هستند. هر دو کنسول از بازی با وضوح 4K با فریم ریت و همچنین قابلیت ردیابی اشعه (ray tracing) پشتیبانی می‌کنند. قابلیت ردیابی اشعه، فناوری جذابی برای شبیه‌سازی شکل انعکاس نور در محیط‌های مختلف دنیای واقعی در بازی است که باعث جذاب‌تر شدن محیط بازی می‌شود.

اما محبوبیت بیشتر بازی‌های اختصاصی پلی استیشن ۵  و تنوع بیشتر این بازی‌ها شاید نشان دهنده جذابیت بیشتر این دستگاه باشد. هر چند نباید سخت‌افزار قدرتمند ایکس باکس سری ایکس را نادیده گرفت. اگر متغیر قیمت را هم لحاظ کنیم ایکس باکس قیمت کمتری نسبت به پلی استیشن 5 دارد.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما