مبلمانی که از خرید وفروش آن تعجب می کنید / بازار داغی که از آن خبر ندارید!

اقتصاد 100 - در سایه رکود بازار مبلمان، خرید و فروش مبمان دست دوم رونق گرفت.

مبلمانی که از خرید وفروش آن تعجب می کنید / بازار داغی که از آن خبر ندارید!

به گزارش اقتصاد 100، فعالان بازار مبلمان این روزها از رکود سنگین این بازار خبر می‌دهند. رشد شدید قیمت مبلمان سبب شده است این بازار با تعمیق رکودی مواجه شود که شش سالی است گریبان آن را گرفته است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد متوسط قیمت خرید یک مبلمان راحتی معمولی هفت نفره به بیست میلیون تومان رسیده است از این رو رکوردهای ثبت شده برای فروش مبمان منزل با رشدی قابل توجه مواجه است. 

قیمت مبلمان استیل و مبل‌های خارجی اما با رشد فزاینده‌ای مواجه بوده و همین امر سبب شده بهای این نوع مبل‌ها در بازار خرید و فروش مبلمان دست دوم نیز بسیار بالا باشد . جستجویی در پلتفرم‌های اگهی کالای دست دوم نشان می‌دهد قیمت خرید یک مبلمان راحتی معمولی پنج تا هفت نفره با حدود 6 تا هشت میلیون تومان رسیده است. اغلب این مبل‌ها البته نیازمند تعویض فوم و حتی پارچه هستند. هزینه تعمیرات مبل نیز در ماه‌های اخیر به واسطه‌ی رشد شدید قیمت پارچه با افزایش قابل توجهی روبروست. 

 در عین حال مبل‌های خارجی ترکیه‌ای و ... با قیمت بسیار بالا در قیاس با سال گذشته فایل می‌شوند. یک دست مبل راحتی ترک دست دوم که بنا بر اعلام فروشنده هفت سال کار کرده است حالا به قیمت دوازده میلیون تومان آگهی شده است. مبلی مشابه این مبل در پلتفرم دیگری به بهای یازده میلیون تومان در معرض فروش گذاشته شده است . 

 در عین حال قیمت مبل خارجی با کارکرد بیشتر نیز کمتر از ده میلیون تومان نیست. بسیاری از حراج‌ها در شرایط فعلی برای لوازم منزل در اینستاگرام صورت می گیرد و افراد کالاها را به صورت جداگانه در پلتفرم‌ها آگهی می‌کنند. 

 بر اساس این گزارش قیمت یک دست مبل استیل دست دوم بیش از بیست میلیون تومان اعلام شده است . 

 خبرنگار اقتصاد 100 در تماس با بسیاری از آگهی دهندگان متوجه شد اگهی‌هایی که حدود یک ماه از انتشارشان گذشته نقد شده‌اند و فروش لوازم منزلی که قیمت‌هایی در این محدوده دارد حدود سه هفته تا یک ماه حداکثر زمان نیاز دارند.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما