گام بلند برند «تفال» به عرصه بازیافت محصولات

اقتصاد 100- تفال یکی از برندهای مطرح لوازم کوچک آشپزخانه است که بیشتر ما با لوازم برقی کوچک و انواع قابلمه و ماهیتابه های آن آشنا هستیم. این برند چندسالی است که وارد حوزه بازیافت لوازم خانگی شده و بتازگی گام بزرگی در این زمینه برداشته است.

گام بلند برند «تفال» به عرصه بازیافت محصولات

به گزارش گروه لوازم خانگی، در فرانسه، مانند بسیاری از کشورها تا چندی پیش کانال خاصی برای بازیافت تابه ها و قابلمه ها وجود نداشت. به عنوان مثال، در فرانسه، 60درصد از این لوازم خانگی(6000 تن در سال) به زباله های خانگی ختم می شود، در حالی که به طور متوسط 80درصد از این محصولات قابل بازیافت هستند.

تفال که در 10 سال گذشته در عملیات بازیافت درون فروشگاهی پیشگام بوده است، به منظور افزایش میزان بازیافت لوازم خانگی، به چند برند ملحق شده و شراکت خود را با آنها آغاز کرده است. این برند با راه اندازی یک کیوسک بازیافت در پارکینگ های چندین فروشگاه کارفور(Carrefour) در فرانسه به کمپین بازیافت لوازم خانگی پیوسته است.

تفال در کنار کمپانی هایی همچون  Carrefour، TerraCycle، BIC، DIM، Hasbro و فیلیپس، پاسخی نوآورانه و بی‌سابقه به محصولاتی ارائه می‌دهند که بسیاری معتقدند بازیافت آن‌ها غیرممکن است.  تابه ها و قابلمه ها و همچنین جوراب شلواری، مسواک و تیغ متأسفانه واجد شرایط سطل های تفکیک زباله نیستند بنابراین به اندازه کافی بازیافت نمی شوند و در میان انبوهی از زباله ها گم می شوند.

حالا این کیوسک‌ها که توسط تفال در پارکینگ‌های شش فروشگاه کارفور Carrefour در سراسر فرانسه نصب شده‌اند، به مصرف‌کنندگان این امکان را می‌دهند که محصولات مستعمل و قدیمی خود را بدون توجه به وضعیت آنها یا نوع برندشان، تحویل بدهند و در مقابل، کوپن‌هایی از یکی از برندهای حاضر در این شراکت را دریافت کنند. این کوپن ها درواقع کدهای تخفیف برای خرید محصولات نو این شرکت ها و همچنین تفال هستند و مردم می توانند قابلمه‌ها و تابه‌های آلومینیومی 100درصد بازیافتی یا سایر محصولات این شرکتها را خریداری کنند.

اما چه اتفاقی برای قابلمه ها و تابه ها می افتد؟ قابلمه‌ها و تابه‌ها توسط کمپانی TerraCycle جمع‌آوری می‌شوند و عملا بازیافت آنها با مشارکت Excoffier مدیریت می‌شود. این ظروف پس از دسته‌بندی، خرد می شوند و مواد اصلی سازنده آن یعنی آلومینیوم، فولاد ضد زنگ، پلاستیک و... از آنها جدا می شود و به این ترتیب به درست ترین حالت ممکن، بازیافت می شوند.

انتهای پیام/

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما