کدام لوازم خانگی اصل است و کدام تقلبی؟

اقتصاد100- احتمالا یکی از مشکلات بزرگ شما هنگام خرید لوازم خانگی این است که تجربه خرید و آشنایی زیادی با این محصولات ندارید و نمی توانید از اصل بودن کالا و محصول مورد نیازتان مطمئن شوید.

کدام لوازم خانگی اصل است و کدام تقلبی؟

به گزارش گروه لوازم خانگی، شاید دائم به دنبال کسی می گردید که یک فروشنده آشنا و منصف را به شما معرفی کند تا با خیال راحت خرید خود را انجام دهید ولی خرید آگاهانه یک محصول، ساده تر از آن است که تصور می کنید.

 درست است که در بازار لوازم خانگی، محصولات فیک و تقلبی هم وجود دارند ولی شما می توانید با رعایت چند نکته و توجه به مواردی، مراقب باشید که جنس تقلبی به عنوان یک کالای اصل به شما تحویل داده نشود.

اما برای در امان ماندن از دست متقلبان فعال در بازار چه می توان کرد؟ در گام نخست بهتر است هنگام خرید یک محصول لوازم خانگی از اصالت کالا اطمینان حاصل کنید؛ موضوعی که مورد توجه سازمان توسعه تجارت و وزارت صمت قرار داشته و برای همه کالاها و لوازم خانگی موجود در بازار، یک شناسه کالا تعریف شده است.

درحال حاضر همه تولید کنندگان و واردکنندگان و عمده فروشان و خرده فروشان انواع مختلف لوازم خانگی ازجمله تلویزیون، یخچال فریزر، کولرگازی و اسپیلت، ماشین‌لباسشویی، ماشین‌ظرفشویی، مایکروویو، چرخ خیاطی و جاروبرقی موظفند برای شناسه دار کردن کالاهای خود در سامانه جامع تجارت اقدام کنند. بنابراین استعلام این کد شناسه، یکی از راه هایی است که می تواند شما را از اصل بودن کالای مورد نظرتان، مطمئن کند.

این شناسه درواقع یک کد 13 رقمی است که به طور خاص برای هر مدل کالا تعریف شده و با استعلام آن در سامانه جامع تجارت www.ntsw.ir) ) ، می‌توان مشخصاتی همچون تولیدی یا وارداتی بودن کالا، مدل، برند و کشور سازنده را مشاهده کرد و این اطلاعات را با اصل کالا تطبیق داد. چنانچه در هریک از اطلاعات مغایرتی دیده شد، از خرید این محصول حتما چشم پوشی کنید چراکه قطعا این کالا اصل نیست.

سریال کالا و شناسه رهگیری هم از دیگر مواردی است که با کمک آنها می توانید از اصل بودن لوازم خانگی مورد نظرتان اطمینان حاصل کنید.

موضوع مهم دیگر این است که درباره لوازم خارجی به برچسب های روی لوازم خانگی اعتماد نکنید. حتما دقت داشته باشید که مشخصات دستگاه بر روی بدنه آن حک شده باشد، درغیر این صورت از خرید این وسیله خودداری کنید چراکه به احتمال زیاد یکی از کالاهای تقلبی موجود در بازار از برند اصلی است.

انتهای پیام/

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما