چگونه سقف خانه را بلندتر نشان دهیم؟

اقتصاد100- بیشتر ما امروزه در آپارتمان هایی کوچک زندگی می کنیم که سقف های کوتاهی دارند به همین دلیل هم گاه احساس خوبی نداریم. اما طراحان راهکارهایی برای بلندتر نشان دادن سقف خانه ها دارند که به شما کمک می کند.

چگونه سقف خانه را بلندتر نشان دهیم؟

به گزارش گروه لوازم خانگی، بلندتر نشان دادن سقف از آنچه که هست، بسیار ساده تر از چیزی است که در ابتدا فکر می کنید و این موضوع شامل بازسازی کامل خانه شما نمی شود. می توانید با کارهایی مانند رنگ آمیزی، رنگ و چیدمان مبلمان و تناسب و خطوط یک اتاق و ایجاد توهمات نوری، کمک کنید که سقف بلندتر دیده شود.

ایده‌های طراحان به شما کمک می‌کند فضایی با ظاهر و احساس بهتر ایجاد کنید، خواه یک اتاق نشیمن کوچک باشد یا اتاق خواب تاریک با سقفی کوتاه.

در گام نخست اگر خانه شما نسبتا قدیمی است و هنوز هم گچبری هایی به شکل کربع یا مستطیل بخشی از دیوارها را جدا کرده، بهتر است حتما نیمه پایینی دیوار را رنگ آمیزی کنید تا دیوار، تک رنگ نباشد.این موضوع می‌تواند توجه شما را به شکل و اندازه جلب و فضا را بلند تر جلوه دهد.

مارتین والر، موسس برند مبلمان لوکس اندرو مارتین، توصیه می‌کند: «با رنگ‌های روشن بالای دیوار تیره‌تر ، می توانید سقف را بلندتر نشان دهید. یا می توان نیمه بالایی دیوار را به رنگ سبز کم رنگ و نیمه پایینی را به رنگ سبز تیره تر، البته هر دو با رنگ مات رنگ آمیزی کرد تا حس سقف بلندتر به شما القا شود.

سراغ مبلمان کم حاشیه و کوتاه بروید

برای بلندتر به نظر رسیدن سقف خانه نباید از مبلمانهایی با طرح های شلوغ استفاده کنید و ازسوی دیگر به نسبت دیوار و اینکه ارتفاع مبلمان شما چگونه فضا را تقسیم می کند فکر کنید.

نسبت طلایی در طراحی داخلی، یک تئوری یک سوم است. ارتفاع استاندارد یک مبل در حدود 30 اینچ تا 36 اینچ است، اما ممکن است بخواهید برای کمک به تغییر ابعاد اتاق، این ارتفاع را کم یا زیاد کنید. درهر صورت به این موضوع توجه کنید که مبلمان هایی با ارتفاع زیاد به هیچ عنوان مناسب آپارتمان های کوچک با سقف های کوتاه نیستند.

چشم را با خطوط عمودی به سمت بالا بکشید

خطوط عمودی روشی تقلبی برای کشیدن چشم به سمت بالا است که حواس شما را از توجه به اندازه واقعی دیوار پرت می کند و در عوض بر خطوط عمودی طولانی تاکید می کند و چشم را به سمت بالا به سمت سقف می اندازد.

می‌توانید از دیوار برای قاب‌بندی هنر دیوار اتاق نشیمن و جنبه‌های کلیدی اتاق خود استفاده کنید. بهترین راهکار این است که از تابلوها و پنل های دیواری استفاده کنید که خطوط عمودی بیشتری دارند. این خطوط عمودی موجود در نقاشی یا طرح های چای می تواند چشم را به شمت بالا بکشد گویی که سقف بلندتر است.

دیوارهایی تک رنگ داشته باشید

اگر خانه شما چندان قدیمی نیست و اثری از گچبری های خطی، مربع یا مستطیل شکل بر روی دیوار دیده نمی شود، بهترین تکنیک برای بلندتر نشان دادن سقف خانه، استفاده از دیوارهای تک رنگ است. اطمینان حاصل کنید که تزئینات، سقف، چارچوب درها و ... همگی یک رنگ هستند. به این ترتیب و با ادامه رنگ بر روی دیوارها و سقف، جلوه ای بی نهایت ایجاد می کنید که هم اتاق را بزرگتر نشان می دهد و هم سقف بلندتر از واقعیت نمایش داده می شود.

انتهای پیام/

 

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما