رییس اتحادیه توزیع‌کنندگان لوازم‌خانگی تهران:

کالا در بازار موجود است، اما قدرت خرید نیست/ تولیدکنندگان گرانفروش قیمت ها را بازنگرداندند

اقتصاد100- رییس اتحادیه توزیع‌کنندگان لوازم‌خانگی تهران در توصیف وضعیت این روزهای بازار لوازم خانگی پایتخت گفت: کالا در بازار موجود است، اما قدرت خرید نیست و به عبارتی با رکودی سنگین مواجه هستیم.

کالا در بازار موجود است، اما قدرت خرید نیست/ تولیدکنندگان گرانفروش قیمت ها را بازنگرداندند

به گزارش گروه لوازم خانگی، «اکبر پازوکی» در گفت‌وگو با خبرنگار ما افزود: با وجود این رکود، تولیدکنندگانی که خودسرانه به افزایش قیمت‌ها اقدام کرده بودند نیز قیمت ها را به شرایط قبل بازنگرداندند.

وی تصریح کرد: این در حالی است که رصد این گرانفروشان به راحتی امکانپذیر است؛ زیرا کارخانه داران باید کالای خود را در سامانه جامع تجارت بفروشند تا مواد اولیه دریافت کنند؛ اینکه به چه کسی فروخته اند، با چه قیمتی، افزایش قیمت داشته اند یا خیر و ... همگی در این سامانه مشخص می شود.

 قیمت هر کیلوگرم مس به یک میلیون تومان رسید

پازوکی تاکید کرد: امروز در بازار گرانی هست (از سوی تولیدکنندگان)، اما گرانفروشی از سوی بازاری ها نیست؛ هرچند وقتی قیمت هر کیلو مس در روزی جاری به حدود یک میلیون تومان رسیده دیگر نمی توان به تولیدکننده هم خرده گرفت.وی بیان داشت: اگر تولیدکننده هم نخواهد در این ایام محصولات خود را بفروشد دچار مشکل خواهد شد، زیرا نمی تواند خط تولید را بخواباند و کارگر را بیرون کند؛ در این شرایط دولت باید به حمایت بپردازد.

رییس اتحادیه توزیع‌کنندگان لوازم‌خانگی تهران ادامه داد: هیچیک از سه ضلع تولیدکننده مواد اولیه، تولیدکننده کالی نهایی و توزیع کننده راضی به افزایش قیمت ها نیست، زیرا هر چه قیمت ها افزایش یابد، رکود در بازار بیشتر می شود.

وی همچنین با اشاره به تحریم ها، تصریح کرد: تحریم ها شوخی نیست و فشار زیادی به تولیدکنندگان و دولت وارد کرده است، با این حال آزار و اذیت های داخلی هم کم نیست و به همین دلیل دولت هم به شدت تحت فشار است.پازوکی تاکید کرد: در این شرایط باید همه دست به دست هم بدهیم تا از مشکلات عبور کنیم.

انتهای پیام/

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما