مقام صنفی خبر داد:

عدم تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی و پیش بینی کاهش تولید در بهار 1402

اقتصاد100- دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری کشور گفت: ثبت سفارشات امروز برای مواد اولیه، اجزا و قطعات، بین چهار تا پنج ماه آینده در خطوط تولید وارد می شود، اما با وقفه ای که اکنون در تخصیص ارز شاهد آن هستیم، در اردیبهشت و خرداد دچار کمبود تولید خواهیم شد.

عدم تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی و پیش بینی کاهش تولید در بهار 1402

به گزارش گروه لوازم خانگی، «محمدرضا شهیدی»‌ در گفت‌وگو با خبرنگار ما افزود: 45 روز است که بانک مرکزی تخصیص ارزی نداده و یا اگر هم در مواردی ارز تخصیص یافته، هنوز پرداخت نشده است تا قادر به خرید مواد اولیه، اجزا و قطعات مورد نیاز باشیم.

وی گفت: ثبت سفارشات امروز، بین چهار تا پنج ماه آینده در خطوط تولید وارد می شود، اما با وقفه ای که اکنون در تخصیص ارز شاهد آن هستیم، در اردیبهشت و خرداد دچار کمبود تولید خواهیم شد.

این مقام صنفی همچنین از نرخ های دستوری کالاها انتقاد کرد و یادآور شد: تیرماه امسال که به برخی تولیدات لوازم خانگی اجازه افزایش قیمت داده شد، دلار 25 هزار و 600 تومان بود، اما امروز در محدوده 60 هزار تومان است؛ با این حال مسوولان همچنان می گویند که چون ما مجوز افزایش قیمت نداده ایم، حق ندارید قیمت‌ها را افزایش دهید!

وی بیان داشت: برخی مواد اولیه داخلی همچون ورق فولادی، محصولات پتروشیمی و غیره نیز که در بورس معامله می شود، به طور مستقیم متاثر از نرخ ارز است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری کشور اضافه‌کرد: امروز در مقایسه با تیرماه قیمت انواع کالاها به طور متوسط 50 درصد افزایش یافته، در حالی که وزارت صمت می گوید به قیمت تیرماه بفروشید و این یک روش ناعادلانه است.

انتهای پیام/

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما