یک کارشناس صنعت لوازم‌خانگی:

ثبت سفارشات با دلار 60 هزار تومانی؟/ تولید لوازم خانگی با وضعیت فعلی امکانپذیر نیست

اقتصاد100- یک کارشناس صنعت لوازم خانگی با بیان روند صعودی نرخ ارز در روزهای گذشته، به ثبت سفارشات شرکت ها با دلار حدود 60 هزار تومانی اشاره کرد و گفت: تولید لوازم خانگی با قیمت های فعلی امکانپذیر نیست.

ثبت سفارشات با دلار 60 هزار تومانی؟/ تولید لوازم خانگی با وضعیت فعلی امکانپذیر نیست

به گزارش گروه لوازم خانگی، «احسان فدایی» در گفت‌وگو با خبرنگار ما افزود: از روزی که دلار از مرز 50 هزار تومان در بازار عبور کرده، شاهد آن هستیم که تولیدکنندگان جنس به بازار نمی دهند.

وی گفت: روز گذشته رسما دو تولیدکننده لوازم خانگی کوچک این موضوع را در کانال های تلگرامی خود عنوان و اعلام کردند که فروش ندارند!

فدایی خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان تا امروز روی حرف وزارت صمت حرفی نزده بودند و با راهکارهایی همچون عرضه کالاها و محصولات از سوی تولیدکنندگان به قیمت خرده‌فروشی به فروشگاه‌ها و مغازه‌داران، برداشتن تخفیفات و سپس هزینه حمل، همچنین عوض کردن مدل محصولات و فروش با قیمت های بالاتر و غیره، مقاومت کرده بودند، اما دیگر این شیوه ها نیز جواب نمی دهد.

وی یادآور شد: شرکت های تولیدکننده لوازم خانگی به طور معمول ثبت سفارشات مواد اولیه، اجزا و قطعات خود را 5 تا 6 ماهه انجام می دهند، یعنی آنچه امروز در بازار موجود است مربوط به ثبت سفارشات انجام شده در 6 ماه قبل است، اما با آغاز ثبت سفارشات با نرخ دلار 60 هزار تومانی، یا باید واحدها تعطیل کنند و یا باید قیمت‌ها را افزایش داد.

این کارشناس صنعت لوازم خانگی تصریح کرد: در این شرایط بین 30 تا 40 درصد افزایش قیمت اجتناب ناپذیر است؛ در غیر این صورت تولیدکنندگان با چالش های اساسی مواجه خواهند شد.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما