رئیس هیئت مدیره شرکت ارشیا الکتریک:

سود دهی برخی شرکت‌های لوازم‌خانگی به زیر 5 درصد رسیده است

اقتصاد ۱۰۰- رئیس هیئت مدیره شرکت ارشیا الکتریک گفت:‌ آسیب های ناشی از عدم ثبت قیمتی نهاده های تولید، سبب شده که میزان سودآوری در برخی از بنگاه های بزرگ در این صنعت حتی به زیر 5 درصد رسیده برسند و در آستانه ورشکستگی قرار بگیرند.

سود دهی برخی شرکت‌های لوازم‌خانگی به زیر 5 درصد رسیده است

به گزارش گروه لوازم خانگی، علی نباتی پور در نشست آسیب شناسی صنعت لوازم خانگی در حوزه محصولات کوچک در محل موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی افزود: براساس تحلیل تجارب موجود در کشور چین، ارائه مشوق‌های صادراتی به تولیدکنندگان را بعنوان راهکاری کلیدی در توسعه صادرات است.

وی اظهار داشت: آسیب های ناشی از عدم ثبت قیمتی نهاده های تولید، سبب شده که میزان سودآوری در برخی از بنگاه های بزرگ در این صنعت حتی به زیر 5 درصد رسیده برسند و در آستانه ورشکستگی قرار بگیرند.

نباتی پور، کم توجهی سیاستگذاران و جانبداری های یکطرفه از نیروهای کارگری را بعنوان چالش دیگری در این صنعت عنوان کرد و افزود: با وجود آنکه دولت در واقع با دریافت حدود 25 درصد از سود شرکت ها، بعنوان شریک در کسب سود تولیدکنندگان به شمار می رود، این حجم از اختلال ایجاد کردن در فضای تولید عجیب است.

وی تصریح‌کرد: سود دهی شرکت‌ها در صنعت بسیار کاهشی شده است و این موضوع باعث کاهش توجه و سرمایه گذاری شرکت ها به موضوعاتی از جمله برندینگ، تحقیق و توسعه، و نگهداشت نیروهای انسانی متخصص شده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت ارشیا الکتریک تصریح کرد: با وضعیت موجود فقط می توان به حفظ بقا و نگهداشت وضعیت موجود فکر کرد و به هیچ وجه فرصتی برای برنامه ریزی توسعه پیدا  نمی شود کرد. همچنین هزینه های بالا در حمل و نقل و انتقال محصولات نسبت به رقبا از جمله موانع صادرات محصولات این صنعت است.

وی، به ضعف سفرا و رایزن های ایرانی در خارج از کشور برای شناسایی پتانسیل های صادراتی اشاره و فعالیت این نهادها را صرفا سیاسی دانست  نه اقتصادی و تجاری.

انتهای پیام/

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما