پس لرزه های ترکیه به تولید لوازم خانگی جهان رسید

اقتصاد 100- برخی کارشناسان صنعت لوازم خانگی در جهان معتقدند زمین لرزه بزرگ ترکیه احتمالا سبب ایجاد اختلالاتی در تولید لوازم خانگی این کشور و حتی جهان خواهد شد.

پس لرزه های ترکیه به تولید لوازم خانگی جهان رسید

به گزارش گروه لوازم خانگی،این گروه معتقدند که ترکیه یکی از ۱۰ تولیدکننده و صادرکننده برتر فولاد در جهان به عنوان یکی از مواد اولیه های اصلی تولید لوازم خانگی مختلف به شمار می رود و وجود اشکالاتی در تولید این ماده اولیه، احتمالا می تواند تاثیری نامطلوب بر صنعت لوازم خانگی داشته باشد.

تطبیق پذیری و دوام فولاد، آن را برای لوازم خانگی مانند اجاق گاز، یخچال، ماشین لباسشویی،آبگرمکن و ماشین ظرفشویی ایده آل می کند به همین دلیل هم تولیدکنندگان از این ماده اولیه استفاده فراوانی می کنند تا بتوانند طرح هایی را که مد نظر دارند، به راحتی شکل دهند.

یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های فولاد، قابلیت بازیافت فوق‌العاده‌ آن است به گونه‌ای که می‌تواند بارها بازیافت شود، بدون این که یکپارچگی ساختاری خود را از دست بدهد.

استحکام بالا، شکل پذیری، مقاومت در برابر اکسیداسیون و خوردگی و... همگی از موضوع های محسوب می شوند که تولیدکنندگان را وادار می کند از این آلیاژ، استقال مناسبی داشته باشند.

حالا این زلزله  برخی را نگران کرده چراکه تعداد زیادی از کارگران  کارخانه‌های بزرگ تولید فولاد در جنوب ترکیه کشته شده اند یا داغدار عزیزانشان هستند و ازسوی دیگر زیرساخت های این منطقه به طور کلی نابود شده است. به همین دلیل هم پیش بینی می شود

این کارخانه ها برای هفته‌ها تعطیل بمانند.بتازگی ویسل یایان، دبیر کل انجمن تولیدکنندگان فولاد ترکیه گفته است که که حدود ۱۲ تاسیسات در شهرهای اسکندرون و عثمانیه، نزدیک به کانون زلزله‌های ۶ فوریه  این کشور، یک سوم تولید ملی فولاد را تشکیل می‌دهند و این زلزله می تواند در زمینه کاهش تولید فولاد، دردسرساز باشد.

اما درمقابل، برخی دیگر معتقدند که زلزله ترکیه تاثیر کمی بر بازار فولاد جهان و درنتیجه، تولید لوازم خانگی نیازمند این ماده اولیه، دارد.این گروه معتقدند زلزله ترکیه ممکن است بر بازار داخلی ترکیه تاثیرگذار باشد اما درنهایت تاثیر آن بر بازار جهانی ادک خواهد بود.پس لرزه های ترکیه به لوازم خانگی رسیدبرخی معتقدند زمین لرزه بزرگ ترکیه احتمالا سبب ایجاد اختلالاتی در تولید لوازم خانگی جهان خواهد شد.

این گروه معتقدند که ترکیه یکی از ۱۰ تولیدکننده و صادرکننده برتر فولاد در جهان به عنوان یکی از مواد اولیه های اصلی تولید لوازم خانگی مختلف به شمار می رود و وجود اشکالاتی در تولید این ماده اولیه، احتمالا می تواند تاثیری نامطلوب بر صنعت لوازم خانگی داشته باشد.تطبیق پذیری و دوام فولاد، آن را برای لوازم خانگی مانند اجاق گاز، یخچال، ماشین لباسشویی،آبگرمکن و ماشین ظرفشویی ایده آل می کند به همین دلیل هم تولیدکنندگان از این ماده اولیه استفاده فراوانی می کنند تا بتوانند طرح هایی را که مد نظر دارند، به راحتی شکل دهند.

یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های فولاد، قابلیت بازیافت فوق‌العاده‌ آن است به گونه‌ای که می‌تواند بارها بازیافت شود، بدون این که یکپارچگی ساختاری خود را از دست بدهد. استحکام بالا، شکل پذیری، مقاومت در برابر اکسیداسیون و خوردگی و... همگی از موضوع های محسوب می شوند که تولیدکنندگان را وادار می کند از این آلیاژ، استقال مناسبی داشته باشند.

حالا این زلزله  برخی را نگران کرده چراکه تعداد زیادی از کارگران  کارخانه‌های بزرگ تولید فولاد در جنوب ترکیه کشته شده اند یا داغدار عزیزانشان هستند و ازسوی دیگر زیرساخت های این منطقه به طور کلی نابود شده است.

به همین دلیل هم پیش بینی می شود این کارخانه ها برای هفته‌ها تعطیل بمانند.بتازگی ویسل یایان، دبیر کل انجمن تولیدکنندگان فولاد ترکیه گفته است که که حدود ۱۲ تاسیسات در شهرهای اسکندرون و عثمانیه، نزدیک به کانون زلزله‌های ۶ فوریه  این کشور، یک سوم تولید ملی فولاد را تشکیل می‌دهند و این زلزله می تواند در زمینه کاهش تولید فولاد، دردسرساز باشد. اما درمقابل، برخی دیگر معتقدند که زلزله ترکیه تاثیر کمی بر بازار فولاد جهان و درنتیجه، تولید لوازم خانگی نیازمند این ماده اولیه، دارد.این گروه معتقدند زلزله ترکیه ممکن است بر بازار داخلی ترکیه تاثیرگذار باشد اما درنهایت تاثیر آن بر بازار جهانی ادک خواهد بود.

انتهای پیام/

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما