هوای خانه را ۳۰برابر تصفیه کنید

اقتصاد100- داشتن گیاهان در خانه ایده خوبی است چراکه به تصفیه هوا کمک می کند. اما حالا یک شرکت استارتاپ بیوتکنولوژی در پاریس با نام نئو پلنت Neoplants گیاهی را تولید کرده که گفته می شود یک گلدان از آن می تواند به اندازه ۳۰ گلدان به تصفیه هوای خانه کمک کند.

هوای خانه را ۳۰برابر تصفیه کنید

به گزارش گروه لوازم خانگی، گیاه Neo P1 در واقع یک نوع پتوس مهندسی ژنتیک شده است. پتوس قبلاً هم یک گیاه موثر در حذف ترکیبات آلی فرار (VOCs) از هوا شناخته شده بود. این کار را دستگاه های تصفیه هوای موجود نمی توانند انجام دهند.

این دستگاه ها ذرات معلق موجود در هوا همچون دود ناشی از آتش سوزی را می توانند تصفیه کنند ولی در جذبVOC ها ناتوانند.این گیاه علاوه بر این که به خانه زیبایی می بخشد، به طور خاص برای جذب مقادیر زیادی از چهار سمی ترین VOCs، یعنی فرمالدئید، بنزن، تولوئن و زایلن طراحی شده است.

گیاه

این گیاه به دلیل دستکاری ژنتیکی آنزیم هایی تولید می کند که می تواند این ترکیبات را به مواد بی ضرری تبدیل کند.این گیاه خاک مخصوص خود حاوی میکروارگانیسم های مفید دارد که مواد مغذی حیاتی را از گیاه دریافت می‌کنند و به طور همزمان عملکرد تصفیه هوا را افزایش می‌دهند.

به لطف وجود یک مخزن در گلدان، آبیاری این گل باید ماهی یک بار در زمستان و هر دو هفته یک بار در تابستان انجام شود.Neo P1 با قیمت 179 دلار آمریکا به فروش می رسد.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما