اعتراض شدید اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی به قیمت گذاری تولیدکنندگان

چرا محصولات از سوی کارخانجات لوازم خانگی با قیمت مصرف‌کننده عرضه میشود؟

اقتصاد100- دبیر اتحادیه لوازم خانگی گفت: امروز خود اتحادیه به یکی از شاکیان وضع موجود قیمتی لوازم‌خانگی تبدیل شده است و هیچ شکایتی بالاتر از این نیست که کارخانه داران و تولیدکنندگان، محصولات‌شان را به قیمت مصرف کننده به فروشگاه‌ها می فروشند و در مقابل، مغازه‌دار باید بدنام شود!

چرا محصولات از سوی کارخانجات لوازم خانگی با قیمت مصرف‌کننده عرضه میشود؟

به گزارش گروه لوازم خانگی، «محمد حسین رحیمی» در گفت‌وگو با خبرنگار ما افزود: وقتی کارخانجات تولیدی بدون مجوز وزارت صمت اقدام به گران کردن کالای خود می‌کنند و هیچ مدرکی نیز برای دلیل این گرانی‌ها ارائه نمی‌کنند، شاهد فشار به فروشگا‌ه‌های عرضه کننده لوازم خانگی هستیم.

این مقام صنفی با بیان اینکه سه نوع قیمت در لوازم خانگی داریم که شامل قیمت درب کارخانه، عمده فروشی و مصرف‌کننده است، تصریح‌کرد: امروز شاهدیم کارخانه داران و تولیدکنندگان، محصولات شان را به قیمت مصرف کننده به فروشگاه‌ها می فروشند و اجناس به قیمت مصرف‌کننده به دست مغازه دار می رسد.

وی ادامه‌داد: این در شرایطی است که ضعف دستگاه‌های نظارتی را نیز شاهدیم، اما فشار بدنام شدن به کسبه و فروشندگان وارد می شود.رحیمی اضافه‌کرد: کافی است به بررسی قیمت‌های امسال و مقایسه آن با نرخ‌های سال گذشته بپردازیم و آن گاه خواهیم دید چه تعداد محصول در حال فروش با قیمت‌های جدید و البته بدون مجوز است.

وی یادآور شد: در ماه های گذشته شاهد عرضه تولیدکنندگان به قیمت های عمده فروشی بودیم، پس از آن تخفیفات خود را برداشتند و سپس هزینه حمل را، اما امروز دارند محصولات را به قیمت مصرف‌کننده می فروشند و این شرایط هیچ مجالی برای کسبه نگذاشته است.

دبیر اتحادیه لوازم خانگی اظهار داشت: امروز شاهدیم انواع کولر موجود در بازار با 70 درصد رشد قیمتی به فروش می رسد، در حالی که تا سال گذشته می شد با 5 تا 6 میلیون تومان یک دستگاه کولر تهیه کرد، این رقم امروز به 9 تا 10 میلیون تومان رسیده است.

وی تصریح‌کرد: امروز با گرانی لوازم‌خانگی و نه گران فروشی مواجهیم و باید به دنبال عامل گرانی بود.رحیمی، از رکود سنگین حاکم بر بازار خبر داد و گفت: این روزها گرانی 10 تا 15 درصدی به یک چیز دم‌دستی تبدیل شده و در همه برندها و محصولات شاهد گرانی هستیم.

انتهای پیام/

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما