معاون اتحادیه صنایع لوازم خانگی اعلام کرد؛

سهم ۸ درصدی لوازم خانگی در صادرات صنعت کشور

اقتصاد100- معاون برنامه ریزی، اجرایی و روابط عمومی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: محصولات لوازم‌خانگی هشت درصد سهم ارزشی صادرات صنعتی کشور را تشکیل می‌دهد

سهم ۸ درصدی لوازم خانگی در صادرات صنعت کشور

به گزارش گروه لوازم خانگی، «فرشاد براتی» با اعلام این خبر افزود: محصولات این صنعت همچنین سهم هفت دهم درصدی از صادرات غیرنفتی کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه گردش مالی سالیانه صنعت لوازم خانگی حدود ۶ میلیارد دلار است و جایگاه دوم صنعت کشور را پس از خودروسازی داراست، ادامه داد: این صنعت برای بیش از ۳۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم و برای افزون بر یک میلیون نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی داشته است.

وی بیان کرد: سهم این صنعت از ایجاد ارزش افزوده ۱۵ درصد است و نیاز ارزی سالیانه آن ۱.۲ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

براتی، تدوین آیین‌نامه خدمات پس از فروش با همکاری این اتحادیه، وزارت صمت و سازمان ملی استاندارد، همچنین ایجاد کانون صنعت - دانش و بازار با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری را از جمله اقدامات شاخص انجام شده طی دو سال گذشته در این صنعت عنوان کرد.

وی، نمایشگاه هامکس را دارای رتبه A+ در صنعت نمایشگاهی کشور برشمرد که بزرگ‌ترین رویداد صنعت لوازم‌خانگی کشور محسوب می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی، اجرایی و روابط عمومی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران همچنین اظهار داشت: ۹۰ درصد تولیدکنندگان لوازم‌خانگی در این انجمن حضور دارند که ۸۵ سهم بازار را تشکیل می‌دهند و این انجمن با سابقه ۴۰ساله و ۲۸۵ عضو، اکنون در جایگاه مشورتی قوای سه‌گانه و دیگر مراجع ذی‌ربط حاکمیتی است.

انتهای پیام/

 

منبع : ایرنا

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : برای خرید طلا چند انتخاب دارید؛ خرید زیورآلات طلا مانند النگو، گردنبند و...، خرید سکه، خرید…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز