در تازه ترین گزارش گلوبال تایمز عنوان شد

افزایش صادرات لوازم خانگی چین در جام جهانی قطر

اقتصاد 100 -تازه ترین گزارش گلوبال تایمز از افزایش صادرات لوازم خانگی چینی به سرتاسر اروپا خبرداد و نوشت چینی ها در جام جهانی 2023 قطر مثل همیشه بیکار ننشستند و در طول این رقابت های ورزشی صادرات خود و در راس آن تلویزیون ، دستگاه های الکترونیک و تهویه مطبوع را به قطر و حتی اروپا افزایش دادند.

افزایش صادرات لوازم خانگی چین در جام جهانی قطر

به گزارش خبرنگار گروه لوازم خانگی ، هرچند جام جهانی فوتبال 2022 قطر به پایان رسیده ولی ظاهرا اخبار این رقابت پرشور جهانی تمام شدنی نیست.گلوبال تایمز در تازه ترین گزارش خود نگاهی به صادرات لوازم خانگی چین در دوران برگزاری جام جهانی قطر 2022 داشته و یادآور شده که این رقابت ها بر میزان صادرات لوازم خانگی چین، تاثیر مثبت و شگرفی داشته است.

تلویزیون در صدر کالاهای صادراتی چین

طبق این گزارش همزمان با برگزاری این رقابت ها در قطر، میزان صادرات لوازم خانگی چین به خاورمیانه افزایش یافته و در این میان، تلویزیون های رنگی، تهویه مطبوع و پروژکتورها از جمله محبوب ترین کالاها بوده اند.همچنین دیتا و اطلاعات موجود نشان می دهد که بازارهای خاورمیانه و آفریقا بیشترین هدف صادرات برای شرکت های لوازم خانگی چینی بوده اند.

در 10 ماهه سال 2022، صادرات لوازم خانگی چین به اتحادیه کشورهای عربی از جمله قطر، رشد سالانه 11.21 درصدی داشته و آمار اتاق بازرگانی چین برای واردات و صادرات ماشین آلات و محصولات الکترونیکی نشان می دهد که صادرات تلویزیون های رنگی به تنهایی 29 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

رونق تجارت الکترونیک فرامرزی

جام جهانی همچنین به تجارت الکترونیک فرامرزی نیز رونق بخشید.  این گزارش نشان می دهد که بازار خرده فروشی آنلاین جهانی تحت عنوان گروه علی بابا، فروش آنلاین و برون مرزی پروژکتورهای چینی و... در خاورمیانه در ماه اکتبر 120 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

لیانگ ژنپنگ، تحلیلگر ارشد صنعت، رشد سریع فروش در خاورمیانه را ناشی از تقاضای ساکنان محلی برای تماشای جام جهانی دانست، اما مهمتر از آن، نوآوری‌ها و تکنولوژی پیشرفته به کار رفته در لوازم خانگی ساخت چین و همچنین بهبود خدمات پس از فروش لوازم خانگی عنوان کرد. 

این گزارش آورده است که احتمالا روند روبه رشد فروش لوازم خانگی چینی حتی پس از جام جهانی نیز ادامه خواهد داشت، زیرا برندهای لوازم خانگی چینی ظرفیت لازم برای پیوستن به رقابت های جهانی دیگر را نیز دارند.

دستگاه های تهویه مطبوع در جام جهانی

علاوه بر 2500 دستگاه تهویه مطبوع Midea که در 100 مرکز بررسی امنیت محل برگزاری مسابقات جام جهانی نصب شده بود، گروه Midea ، به شخصی سازی ساخت واحدهای ضد خوردگی اسپلیت های متعدد در جام جهانی اقدام کرده بود.

در این گزارش همچنین آمده است که خاورمیانه و آفریقا بازارهای کاملاً اشباع شده نیستند و اقتصاد آنها همچنان به طور پیوسته در حال رشد است. با توجه به دمای بالای هوا در بیشتر نقاط این منطقه، دستگاه های تهویه مطبوع ضروری است، بنابراین شرکت های چینی هنوز هم فرصت های خوبی در بازار این منطقه دارند.   

دستگاه تهویه

چین همچنین به طور فعال به دنبال فرصت‌های تولید بومی‌سازی شده در خاورمیانه است تا راهکارهایی برای تحویل سریع‌تر لوازم خانگی مختلف به مشتریان علاقه مند خود ارائه دهد. به اعتقاد محققان این گزارش، اکنون زمان مناسبی برای بررسی بازارهای عربستان سعودی، امارات متحده عربی و قطر است زیرا پروژه‌های مختلف محلی در حال شروع مجدد هستند.

بازاریابی برندهای چینی

برندهای لوازم خانگی چینی در طول جام جهانی به طور فعال بازاریابی انجام دادند تا خود را در بازار بین المللی نشان داده و بیشتر به بازار بشناسانند. غیر از گروه Hisense که به عنوان حامی رسمی جام جهانی 2022 فعالیت داشت و همچنین Vivo یکی از برندهای پیشرو چینی در صنعت تلفن همراه هوشمند، گوشی های هوشمند ویوو، در طول جام جهانی برخی دیگر از برندهای لوازم خانگی چینی مانند TCL نیز برای تبلیغات با تیم های ملی فوتبال معروف قرارداد همکاری بستند. 

حجم میزان تجارت TCL  از زمان ورود به بازارهای خاورمیانه و آفریقا در سال 2004 تاکنون، بسیار بالا رفته و حالا دیگر 6 کشور حوزه خلیج فارس را در منطقه پوشش می دهد. این برند تقریباً 26 درصد از بازار قطر، 10 درصد بازار لوازم خانگی عربستان سعودی و حدود 9 درصد بازار این محصولات را در امارات به دست آورده است

ساخت کارخانه در مصر و افریقای جنوبی

شرکت‌های چینی با هدف قرار دادن بازارهای خاورمیانه و آفریقا، عجله دارند تا کارخانه‌هایی را در کشورهایی مانند مصر، آفریقای جنوبی و نیجریه تأسیس کنند و به توسعه اقتصادی و اجتماعی محلی کمک کنند.

به عنوان مثال، Midea's Building Technologies در حال توسعه تجارت مرکزی تهویه مطبوع برندهای مستقل Midea و Clivet است و محصولات عمدتاً از پایگاه های Midea در چین، ایتالیا و مصر می آیند.

پارک صنعتی Hisense SA که به طور مشترک توسط صندوق توسعه چین و آفریقا و Hisense در آفریقای جنوبی در سال 2013 راه اندازی شد، ظرفیت تولید سالانه 540000 یخچال و 390000 تلویزیون را دارد. طبق این گزارش، در سال 2021 این مرکز مستقیماً 3000 شغل ایجاد کرد و بیش از 8000 کارگر ماهر را آموزش داد که این موضوع کمک زیادی به ظرفیت تولید در آفریقای جنوبی کرد.

چرخش به صادرات قطعات لوازم خانگی

در میان تغییرات بین المللی، TCL در حال تنوع بخشیدن به امکانات تولیدی خود در خارج از کشور است. لی دونگ شنگ، رئیس شرکت TCL دراین باره گفت: شرکت‌های چینی باید از صادرات محصولات به صادرات قابلیت های صنعتی روی آورند و صادرات قطعات و تجهیزات را افزایش دهند. آنها باید با سرمایه‌گذاری در زنجیره‌های صنعتی جهانی و شکستن موانع تجاری، توانایی خود را برای عملیات جهانی افزایش دهند. 

همین روز چهارشنبه، اولین قطار باری چین-اروپا حامل لوازم خانگی از شیان، استان شانشی در شمال شرقی چین، با یخچال و ماشین لباسشویی کامل، به سمت اروپا حرکت کرد، که نشان دهنده محبوبیت لوازم خانگی چینی در سطح جهان است.

لیانگ گفت: مزیت کلی برندهای لوازم خانگی چینی در تحقیق و توسعه، زنجیره های صنعتی و تولید و همچنین سرریز ظرفیت صنعتی در خارج از کشور به معنای رقابت بین المللی قوی تر است و این فرصت خوبی برای این برندها برای دستیابی به جهش در توسعه در این پست است. -دوران کووید-19.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما