روش جدید سامسونگ برای نمایش تبلیغات در صفحه قفل گوشیهای هوشمند
اقتصاد100- صفحه قفل گوشیهای سامسونگ به فضایی هوشمند برای نمایش تبلیغات مبتنیبر هوش مصنوعی تبدیل شده است؛ با قابلیت Glance AI، کاربران میتوانند محتواهای پرطرفدار و لحظات شبکههای اجتماعی را بهصورت اختیاری تجربه کنند.

سامسونگ با یک ابتکار جالب، امکان دسترسی تجربه خرید جدید را به صفحه قفل گوشیهای گلکسی خود اضافه کرده است. این شرکت با بهرهگیری از هوش مصنوعی مولد، راه جدیدی را برای نمایش محتوای پرطرفدار، اطلاعات رویدادهای محلی و لحظاتی از شبکههای اجتماعی در صفحه قفل گوشیها ارائه داده است.
قابلیت Glance AI؛ یک تحولی تازه در خرید
سامسونگ از قابلیتی به نام Glance AI رونمایی کرده که به صورت اختیاری و از طریق یک اپلیکیشن جداگانه و یا به عنوان تبلیغات صفحه قفل، در دسترس کاربران برخی مدلهای پرچمدار گوشیهای گلکسی قرار میگیرد. البته لازم به ذکر است که این قابلیت به صورت پیشفرض غیرفعال است و کاربران میتوانند انتخاب کنند که آیا این ویژگی را فعال کنند یا خیر.
چگونه Glance AI کار میکند؟
ویژگی Glance AI با گرفتن یک تصویر سلفی یا عکس گالری کاربران، به همین تصاویر آموزش داده و لباسهای مختلف را بر اساس علایق کاربران بر تن آنها قرار میدهد. مشابه قابلیتی که گوگل پیشتر برای خرید لباس ارائه کرده بود، از طریق این ویژگی، کاربران میتوانند لباسهای مناسب خود را مشاهده کنند و هنگام خرید تصمیم بهتری بگیرند.
تعاون با برندهای بزرگ آمریکا
سامسونگ برای توسعه قابلیت Glance AI، با بیش از ۴۰۰ برند و خردهفروش برتر آمریکایی قرارداد همکاری بسته است. این همکاری، امکان انتخابهای متنوعی در خرید اینترنتی فراهم میکند. همچنین کاربرانی که علاقهمند باشند، میتوانند تصاویر ایجادشده توسط این هوش مصنوعی را به عنوان والپیپر صفحه قفل گوشی تنظیم کنند. به این ترتیب، رویکرد تبلیغاتی جدید سامسونگ تفاوتی خلاقانه و منحصربهفرد دارد.
دسترسی اولیه در گوشیهای پرچمدار
این قابلیت از حدود ۳۰ روز آینده در برخی مدلهای گلکسی S22، گلکسی S23 و خانوادهی گلکسی S23 FE و S24، برای کاربران آمریکایی فعال خواهد شد. پیشبینی میشود که فعالسازی Glance AI بهسادگی از طریق آخرین آپدیت گلکسی استور امکانپذیر باشد.