نمایش بیشتر تبلیغات در جستوجوی هوش مصنوعی توسط گوگل
اقتصاد100- گوگل نمایش تبلیغات در نتایج جستوجوی مبتنی بر هوش مصنوعی را افزایش میدهد؛ این اقدام، تجربهای شبیه چتباتها با پاسخهای همراه با لینکهای تبلیغاتی را برای کاربران فراهم میکند.

گوگل قصد دارد نمایش تبلیغات در نتایج جستوجوی مبتنی بر هوش مصنوعی را افزایش دهد. این شرکت در حال آزمایش تبلیغات در ویژگی جدیدی به نام حالت هوش مصنوعی (AI Mode) است.
حالت AI Mode؛ تجربهای جدید در جستوجوی گوگل
ویژگی AI Mode بهعنوان یک بخش جدید در جستوجوی گوگل تعریف شده است که رابط کاربری آن شباهت زیادی به چتباتها دارد. کاربران در این حالت میتوانند خلاصهای از اطلاعات مرتبط با جستوجوی خود بههمراه لینکهایی به وبسایتهای مرتبط دریافت کنند. نکته مهم این است که گوگل به زودی در این بخشها تبلیغات را نیز نمایش خواهد داد.
نمایش تبلیغات در نتایج مبتنی بر هوش مصنوعی
بهعنوان مثال، در صورتی که کاربری در حالت AI Mode بخواهد نکاتی برای ساخت یک وبسایت یاد بگیرد، گوگل میتواند یک راهنمای گامبهگام ارائه دهد. در همین حال، ممکن است یک «تبلیغ مفید» درباره ابزارهای ساخت وبسایت برای کاربر نمایش داده شود که با برچسب Sponsored مشخص خواهد شد.
گسترش تبلیغات در AI Overviews
گوگل تصمیم دارد نمایش تبلیغات را در بخش AI Overviews، که خلاصههای تولیدشده توسط هوش مصنوعی در بالای نتایج جستوجو هستند، از موبایل به دسکتاپ نیز گسترش دهد. اضافه شدن این قابلیت در دسکتاپ از روز گذشته بهصورت رسمی برای تمام کاربران در ایالات متحده آغاز شده است.
برنامه آینده گوگل در نمایش تبلیغات هوش مصنوعی
گوگل اعلام کرده است که تا پایان سال جاری میلادی، تبلیغات را به AI Overviews انگلیسیزبان در کشورهای منتخب اضافه خواهد کرد. این اقدام میتواند نحوه تعامل کاربران با نتایج جستوجوی گوگل را بهطور قابل توجهی تغییر دهد.