شگفتی جدید متا: عینک هوشمند حالا هوشمندتر از همیشه!

اقتصاد100- متا با رونمایی از دو قابلیت جدید در عینک‌های هوشمند Ray-Ban، امکان توصیف دقیق‌تر محیط به کمک هوش مصنوعی را برای کاربران نابینا و کم‌بینا فراهم کرده است. این ویژگی‌ها به‌مناسبت روز جهانی آگاهی از دسترسی‌پذیری فعال شده‌اند.

شگفتی جدید متا: عینک هوشمند حالا هوشمندتر از همیشه!

شرکت متا اخیراً دو ویژگی جدید و کاربردی برای کاربران عینک هوشمند Ray-Ban معرفی کرده است که هدف آن، بهبود دسترسی افراد نابینا یا کم‌بینا با استفاده از دوربین این عینک و هوش مصنوعی Meta AI است. این اقدام، در راستای گرامیداشت روز جهانی آگاهی از دسترسی‌پذیری صورت گرفته است.

ویژگی‌های جدید در دسترس کاربران ایالات متحده و کانادا

این قابلیت‌های تازه که به زودی برای همه کاربران در ایالات متحده و کانادا فعال می‌شوند، به کمک هوش مصنوعی متا امکان توصیف دقیق‌تر محیط اطراف را فراهم می‌کنند. به عنوان نمونه، این سیستم توانایی دارد تا ویژگی‌های مختلف یک منطقه را با زبان دقیق و جزئی شرح دهد. در بیانیه رسمی متا، نواحی چمن‌زار در یک پارک به صورت «Well manicured» توصیف شده‌اند. ویژگی مذکور که با نام Detailed responses شناخته می‌شود، در بخش Accessibility اپلیکیشن Meta AI قابل دسترس است. طبق اعلام متا، این ویژگی در آینده نزدیک در بازارهای دیگر نیز عرضه خواهد شد.

معرفی قابلیت Call a Volunteer

از دیگر امکانات جذاب معرفی‌شده توسط متا، قابلیت Call a Volunteer است. این ویژگی که در سال ۲۰۲۴ به صورت آزمایشی و با همکاری سازمان Be My Eyes آغاز به کار کرده بود، به زودی برای تمام ۱۸ کشوری که از Meta AI پشتیبانی می‌کنند، عرضه خواهد شد. این کشورها شامل ایالات متحده، کانادا، بریتانیا، ایرلند، استرالیا و چندین کشور دیگر می‌شوند.

یاری گرفتن از بیش از ۸ میلیون داوطلب

کاربران نابینا یا کم‌بینای عینک هوشمند متا می‌توانند با بهره‌گیری از قابلیت Call a Volunteer به شبکه‌ای از بیش از ۸ میلیون داوطلب بینا متصل شوند. این افراد داوطلب می‌توانند در فعالیت‌های روزمره مانند خواندن دستورالعمل غذا یا پیدا کردن یک وسیله روی قفسه، به کاربران کمک کنند. روش استفاده از این قابلیت بسیار ساده است؛ تنها کافیست کاربر عبارت «Hey Meta, Be My Eyes» را بگوید تا فرآیند ارتباط با داوطلبان آغاز شود.

وبگردی
    ارسال نظر