راهنمای خرید حافظه SSD M.2 – آذر ۱۴۰۱

ورود حافظه‌های SSD و گسترش روزافزون آنها باعث شده تا تغییرات چشم‌گیری را در سرعت‌بخشی به رایانه‌های شخصی، لپ‌تاپ‌ها و حتی کنسول‌های بازی نسل نهم شاهد باشیم. حافظه‌های SSD دارای چندین نوع هستند که پیشرفته‌ترین و پرسرعت‌ترین آنها از فرم M.2 استفاده می‌کنند.

راهنمای خرید حافظه SSD M.2 – آذر ۱۴۰۱

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از دیجی کالامگ،حافظه SSD LEGEND 710 با بهره‌مندی از استاندارد PCIe Gen3 x4 و NVMe 1.4، سرعت پایدار ۱۸۰۰ و ۲۴۰۰ مگابایت بر ثانیه را برای خواندن و نوشتن اطلاعات ارائه می‌دهد که در بازه قیمتی خود بسیار خوب است.همچنین طراحی SSD جدید ای‌دیتا از نوع M.2 2280 بوده تا با جدیدترین پلتفرم‌های اینتل و AMD برای استفاده در انواع کامپیوتر و لپ تاپ‌ سازگار باشد.

طراحی ساده اما ظریف هیت سینک LEGEND 710 به همراه استفاده از رنگ آبی و برنزی در طراحی آن، زیبایی چشمگیری را خلق کرده است. این هیت سینک می‌تواند دمای کارکرد SSD را تا پانزده درصد پایین‌تر بیاورد. ضخامت این هیت سینک به حدی کم است که حتی در لپ‌تاپ نیز قابل استفاده است.

حافظه اس‌اس‌دی LEGEND 710 از فناوری‌های SLC caching و Host Memory Buffer یا HMB جهت افزایش بهره‌وری استفاده می‌کند. با کمک فناوری LDPC و رمزگذاری AES 256 بیتی، LEGEND 710 انتقال دقیق داده‌های شما و امنیت آن‌ها را تضمین می‌کند.

 

یکی از محصولات خوب موجود در بازار اس‌اس‌دی اینترنال شرکت مطرح ام‌اس‌آی است. ام‌اس‌آی این مدل را با فرم فاکتور M.2 2280 و رابط اتصال PCIe Gen3x4 و NVMe 1.4 طراحی و روانه بازار کرده است. مدل SPATIUM M390 NVMe M.2 با سرعت نوشتن اطلاعات به صورت ترتیبی ۳۳۰۰ مگابیت بر ثانیه می‌تواند شما را در اجرا و ذخیره‌سازی اطلاعات کمک کند.

حافظه‌ی SSD ام اس آی مدل SPATIUM M390 NVMe M.2 می‌تواند تا ۱۵۰۰G دربرابر شوک مقاوم باشد. میانگین عمر این اس‌اس‌دی برابر با ۱.۵ میلیون ساعت است. سرعت زیاد انتقال اطلاعات در SSDها باعث انجام سریع پردازش‌ها در کامپیوتر می‌شود و همچنین به خاطر مصرف انرژی کمترشان نسبت به هارددیسک‌ها، می‌توان شارژدهی بیشتری را از باتری لپ‌تاپ انتظار داشت.

 

حافظه اس‌اس‌دی MP600 1TB Gen4 PCIe X4 NVMe M.2 به پشتیبانی از فناوری PCIe 4.0 پرداخته و بهبود چشمگیر سرعت در فرآیند انتقال اطلاعات در اختیار سیستم‌های سازگار با خود قرار داده است. این حافظه SSD قادر است تا با سرعتی معادل ۴۹۵۰ و ۴۲۵۰ مگابایت بر ثانیه به خوانش و نوشت اطلاعات (به ترتیب) بپردازد.

چیپ‌ست X570 و نسل سوم پردازنده‌های رایزن کمپانی ای‌ام‌دی و همچنین چیپست Z490 و نسل دهم پردازنده‌های Core i کمپانی اینتل به پشتیبانی کامل از فناوری PCIe 4.0 پرداخته و بستر مناسب برای استخراج حداکثر کارایی نهفته در بطن قطعات سازگار را پدید آورده‌اند، بنابراین حافظه اس‌اس‌دی MP600 1TB Gen4 PCIe X4 NVMe M.2 نیز به پشتیبانی کامل از جدیدترین پلتفرم ای‌ام‌دی و اینتل پرداخته است.

یکی از قدرتمندترین و پرسرعت‌ترین حافظه‌های اس‌اس‌دی موجود در بازار، سامسونگ ۹۸۰ پرو نام دارد که به تناسب قیمتی که دارد، بازدهی فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد. سرعت خواندن اطلاعات در این اس‌اس‌دی به بیش از ۷۰۰۰ مگابایت در ثانیه می‌رسد که استفاده از آن را حتی برای کنسول پلی‌استیشن ۵ هم ممکن می‌کند.

این حافظه SSD در ظرفیت‌های مختلفی عرضه شده و به عنوان یکی از بهترین‌ها چه به لحاظ قیمتی و چه عملکردی شناخته می‌شود.

اگر به دنبال سرعت پردازش سریع‌تر هستید، یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن استفاده از حافظه‌های SSD است. شرکت گیگابایت در این زمینه عملکرد بسیار خوب و درخشانی را از خود به‌ نمایش گذشته است. GIGABYTE AORUS Gen4 GP-AG42TB هم یکی از جدید‌ترین حافظه‌های SSD این شرکت است که اولین حافظه SSD جهان با رابط PCIe 4.0×4 است که به نسبت PCIe 3.0×4 توانایی ارائه سرعت بهتر ۴۰ درصدی را دارد.

متریال بسیار مناسب در نظر گرفته شده برای این حافظه SSD هم سبب شده تا به‌خوبی کنترل دما را انجام دهد و در نهایت عملکرد بسیار خوبی را ارائه کند. میزان ظرفیت ۲ ترابایت هم خیال شما را از بابت میزان فضای ذخیره‌سازی راحت کرده است. توانایی خواندن با سرعت ۵۰۰۰ مگابایت بر‌ثانیه در کنار نوشتن با سرعت ۴۴۰۰ مگابایت بر‌ثانیه، نشان از عملکرد بسیار خوب این محصول می‌دهد.

گیگابایت نرم افزار اختصاصی را برای AORUS Gen4 GP-AG42TB در نظر گرفته است که اطلاعات مفیدی از قبیل دمای حافظه SSD در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما