این سلبریتی های خوش تیپ عاشق سنگ زمرد هستند + اسامی

طلا و جواهر اقتصاد 100: در طول تاریخ زمردها بسیار با ارزش شدند و توسط افراد سلطنتی و سلبریتی ها مورد استفاده قرار گرفتند. در قرن اول پیش از میلاد، بطلیموس پادشاه مصر، یک زمردی داشت که بر روی آن تصویری از لوکوموس، برترین ژنرال روم حکاکی شده بود را دارا بود.

این سلبریتی های خوش تیپ عاشق سنگ زمرد هستند + اسامی

هنگامی که لوکوموس برای بازدید مصر به این کشور آمد، بطلیموس این جواهر را به او نشان داد. معادن کلئوپاترا (که در حال حاضر زمردهایی با کیفیت پایینی را تولید می کند) سنگ های بسیاری را تولید می کرد که یک تعدادی از آنها در موزه های سراسر جهان در میان دیگر سنگ هایی که دو هزار سال قبل یافت شده اند، به نمایش گذاشته شده اند.

اسکندر بزرگ یک کمربند بزرگی تشکیل شده از زمرد داشت.

charlemanage مجموعه جواهرای از زمرد را داشت و هِنری دوم هنگامی که در سال ۱۱۷۱ میلادی پادشاه ایرلند شد به او یک انگشتر بزرگی از زمرد داده شد.

ملکه الیزابت دوم مجموعه جواهرات شگفت انگیزی از جواهرات زمرد را داشت که شامل یک نیم تاج تشکیل شده از زمرد بود.

marlene Dietrich در بسیاری از فیلم های خود از مجموعه جواهرات خود که با زمرد دامله بزرگ تشکیل شده بود (دوتا دستبند و یک سنجاق سینه) استفاده می کرد.

یک مثال دیگر این است، حلقه نامزدی گریس کلی (Grace kelly) که یک حلقه ۱۲ قیراطی تشکیل شده از الماس برش داده شده است که آن را از شاهزاده Rainer دریافت کرده است. ما همچنین جواهرات زمرد درخشان الیزابت تیلور (Elizabeth Taylor) را در داستان جغرافیایی زمرد دیده ایم.

ریچارد بورتون به الیزابت تیلور یک سنجاق سینه زمردی و از جنس الماس به عنوان هدیه نامزدی داد که الیزابت آنرا با یک گردنبندی از جنس زمرد که ریچارد به عنوان هدیه عروسی به او داد را بر تن کرد‌. گوشواره ها، یک دستبند، و یک حلقه را دنبال داشت. برخی از زمردها در مجموعه جواهرات الیزابت تیلور متعلق به بانوی دوک بزرگ ولادیمیر در روسیه است. John F.kennedy به Jacqueline یک انگشتر تشکیل شده از الماس با قیراطی ۲.۸۸ را هدیه داد.

اطلاعاتی کلی درباره سنگ زمرد (Emerald)

اطلاعاتی کلی درباره سنگ زمرد

سنگ زمرد، سنگ گرانبهایی است که حداقل از 4 هزار سال پیش در تاریخ بشر شناخته شده است. زمردهای بریده شده گران قیمت ترین نوع زمرد به حساب می آید، اما زمرد های خام نسبتا ارزن قیمت است و برای کارهایی در زمینه ساخت بلور و کریستال مناسب هستند.

روش نگهداری از جواهرات زمرد

انگشتر زمرد خود را، در هنگام ظرف شستن یا استفاده از صابون رها نکنید. زیرا یک زمرد چربی ها را جذب می کند. پس از مدتی این مواد در کف جواهر سنگ انباشته می شود که باعث از دست رفتن درخشش زنده این سنگ خواهد شد. همچنین از مرد خود هنگامی که به فعالیتهای فیزیکی مشغول هستید و ممکن است سنگ را خراش بیندازد استفاده نکنید. برای تمیز کردن زمردِ خود از آب جاری و یک مسواک نرم با صابون ملایم استفاده کنید. از قلمو برای زدودن انباشتگیِ کثیفی ها و چربی‌های قسمت زیرین زمرد استفاده کنید. در این هنگام شما زمرد خود را شفاف و براق مشاهده خواهید کرد. این سنگ می بایست با آب گرم شسته شده و به آهستگی خشک شود.

زمرد خود را در پاک کننده های اولتراسونیک و اَسِتون تمیز نکنید. این کار باعث می‌شود تا به سنگ و زمینه آن آسیب وارد شود. یک زمرد نباید در معرض گرمای زیاد قرار بگیرد. از استفاده کردن صابون های قوی، مایعات پاک کننده، جواهرات یا دیگر پاک کننده ها اجتناب کنید؛ زیرا این نوع پاک کننده ها با روغن های مخصوص زمرد سازگار نیست. تمیز کردن زمرد بیش از حد نیاز نباید انجام شود و در هر سال هم نباید بیش از چند بار تمیز شوند. پس از چندین سال استفاده از زمرد، ممکن است قصد داشته باشید به آن دوباره روغن بزنید، بیشتر جواهرسازان محلی می توانند این خدمات را به شما ارائه کنند.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما