عکس بیانسه و گردنبند 30 میلیون دلاری اش

طلا و جواهر اقتصاد 100: الماس زرد افسانه‌ای تیفانی در سال ۱۸۷۷ در معادن الماس کیمبرلی در آفریقا با وزن حدود ۲۸۷ قیراط کشف شد.

عکس بیانسه و گردنبند 30 میلیون دلاری اش

این وزن متعلق به سنگ راف یا برش نخورده الماس بود. یک سال بعد چارلز لوئیس تیفانی، بنیانگذار برند تیفانی، آن را به قیمت ۱۸۰۰۰ دلار خریداری کرد و شهرت خود را به عنوان “پادشاه الماس‌ها” تثبیت کرد.

چارلز تیفانی بعد از خرید خوبی که در فرانسه در خلال انقلاب دوم انجام داد، فهمیده بود که خرید سنگ‌های قیمتی با ارزش و کمیاب سودآوری زیادی برایش دارد. و از همان زمان این کار را به طور جدی انجام می‌داد و در نهایت در سال ۱۸۷۸ توانست عنوان “پادشاه الماس‌ها” را از آن خود کرد. 

الماس زرد بیانسه

 در سال ۲۰۲۱ بیانسه پنجمین زنی بوده است که این الماس را برای کمپین تبلیغاتی “درباره عشق” که توسط برند تیفانی اجرا شد، استفاده کرده است. اگر چه بیانسه زودتر از گال گادوت با گردنبند دیده شد اما به لحاظ توالی زمانی گال گادوت چهارمین زنی بود که از این الماس استفاده کرد.

بیانسه و الماس زرد تیفانی

بیانسه پنجمین زنی که الماس زرد افسانه‌ای را استفاده کرد.

ارزش فعلی الماس زرد تیفانی

در سال ۲۰۱۹، ارزش تخمینی الماس تیفانی ۳۰ میلیون دلار بود. الماسی که روزگاری به قیمت ۱۸ هزار دلار توسط چارلز لوئیس تیفانی خریداری شده بود امروزه بیش از ۳۰ میلیون دلار ارزش گ‌ذاری شده است و این مقایسه قدرت سرمایه‌گذاری در جواهرات را نشان می‌دهد!!!.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما