قیمت و بررسی ساعت کاسیو پرو ترک

طلا و جواهر اقتصاد 100: یکی از آخرین ساعت‌های مجموعه کاسیو پرو ترک، خانواده PRG340 است که در حال حاضر از سه مدل تشکیل شده است؛ PRG340-1، PRG340-3 (که سایه‌های رنگی زرد و قرمز دارد) و ساعت کمی گران‌تر (فقط 50 دلار) PRG340T-7 که قابی مجهز به بخش‌های تیتانیوم و همچنین، یک دستبند تیتانیوم کاملا هماهنگ با آن دارد.

قیمت و بررسی ساعت کاسیو پرو ترک

کاسیو از دیدگاه فنی هیچ اتفاق جدیدی را در این مدل‌ها رقم نمی‌زند؛ اما این ساعت‌ها نسخه‌ای باریک و مدرن از ساعتی در فضای باز کلاسیک‌اند که کوهنوردان، طبیعت‌گردان، پیاده‌نوردان، شکارچیان، ماهیگیران و افراد بسیاری به آن‌ها اعتماد کرده‌اند. برای مرور کاسیو پرو ترک PRG340، من کاری را انجام دادم که باید با ساعتی چون این انجام داد؛ این ساعت را با خودم به کوهستان بردم.

 

ساعت‌های پرو ترک را به‌طور سنتی با «سنسورهای سه‌گانه» آن‌ها می‌شناسند که شامل قطب‌نما، فشارسنج و ارتفاع‌سنج‌اند. از آنجا که دو مورد آخر در واقع از یک سنسور یکسان استفاده می‌کنند، یک دماسنج اضافی نیز در ترکیب گنجانده شده است؛ البته برای دریافت داده‌های مناسب باید آن را کمی از مچ دست خود دور کنید. با گذشت سال‌ها، کاسیو یک شارژ خورشیدی (ماژول موتور تاف سولار) برای باتری و چندین ویژگی نرم افزاری کوچک (مانند زمان طلوع/غروب خورشید و امثالهم) را به آن افزوده است که به افزایش کاربرد این وسایل مچی کوچک و سرگرم‌کننده کمک می‌کند. احتمالاً قابل پیش‌بینی بود که ساعت‌های کاسیو جی-شاک به فضای پرو ترک حمله می‌کنند و همین اتفاق نیز افتاد. این موضوع واقعاً از زمانی شروع شد که کاسیو تصمیم گرفت عملکردهای کامل ABC (ارتفاع‌سنج، فشارسنج، قطب‌نما) را در ساعت‌های رنگمان جی-شاک بگنجاند. از آن زمان، کاربران درباره تفاوت‌های پرو ترک و جی-شاک کمی گیج شده‌اند و من این را می‌فهمم. اما باید گفت که هنوز زمینه‌های مهمی وجود دارند که محصولات پرو ترک، همچنان در آن‌ها مفیدند.

برخی از آن‌ها عبارت‌اند از خوانایی و کارکردپذیری این مدل از ساعت‌ها. در حالی که درک همه کارکردهای ساعت‌های جی-شاک نیازمند یک منحنی یادگیری است، یادگیری کار با ساعت‌های پرو ترک با وجود دکمه‌های اختصاصی مفید برای دسترسی به ویژگی‌های لازم و نیز یک صفحه نمایش کاملاً واضح و خوانا کار نسبتاً ساده‌ای هستند. کاسیو از مجموعه جی-شاک خود محافظت می‌کند و آن‌ها را کمی بادوام‌تر و مقاوم‌تر در برابر آب ساخته است؛ اما از نظر بصری، فکر می‌کنم شما هم موافقید که ساعت‌های پرو ترک و جی-شاک دو گونه بسیار متفاوت از یکدیگرند. اما این نکته درستی است که مدیران محصول کاسیو برای اطمینان‌حاصل‌کردن از اینکه جی-شاک و پرو ترک وارد قلمروی دیگری نمی‌شوند، باید مرز باریکی را رعایت کنند.

از زمان کودکی، با شوق ساعت‌های پرو ترک بزرگ شده‌ام. تنوع کارکردها و سنسورهای آن باعث شد تا من 10 ساله باور کنم که این ساعت‌ها قدرتمندترین ساعت‌های جهان‌اند. از بسیاری جهات، چنین است. اکنون، بهترین ساعت‌های پرو ترک، بقایای جهان ساعت‌های هوشمند غیرمتصل‌اند – محصولاتی که می‌توانستند همه عملکردهای خود را در وسط ناکجاآباد و بدون نیاز به هیچ تمدنی انجام بدهند. عملکردهای اصلی مانند قطب‌نما، ارتفاع‌سنج و فشارسنج برای کمک به ناوبری، پیش‌بینی آب‌وهوا و ایمنی کلّی در وسط بیابان طراحی شده‌اند. استفاده از این داده‌ها نیازمند مهارت‌اند (مانند دانستن اینکه فشارسنجی به چه معنی است)، اما به طور کلی، این‌ها، ساعت‌های مچی بسیار شایسته‌ای هستند که اصلا گران نیستند و می‌توانند سال‌ها از آن‌ها استفاده کرد.

بررسی ساعت کاسیو پرو ترک PRG340

ساعت PRG340 بسیار شبیه به مدل‌های کلاسیک پرو ترک است؛ اما قاب آن نسبتاً جدید است و از پلاستیک‌های زیست‌توده‌ای پایدار تولید می‌شود. این قاب کوچک‌تر از آن است که به نظر می‌رسد؛ پهنای آن 51.7 میلی‌متر، فاصله بین نقطه اتصال بندها در بالا و پایین قاب 54.7 میلی‌متر و ضخامت آن 15.1 میلی‌متر است. توجه داشته باشید که لبه‌های مفصلی جدید در نقطه اتصال بند به قاب به کاربر کمک می‌کند که حتی در صورت داشتن مچ‌های باریک، راحت‌تر از ساعت‌ها استفاده کند. این قاب تا عمق 100 متری در برابر آب مقاوم است و زیر بزل محافظ آن، یک کریستال معدنی قرار دارد. از بزل چرخان و آزاد آن برای اهداف ناوبری استفاده می‌شود. همچنین، کاسیو شامل میله‌هایی برای اتصال تسمه‌ها است که به‌سرعت باز می‌شوند. این ویژگی در این مدل‌ها رایج است. تسمه این ساعت‌ها بسیار شبیه به تسمه‌های پلی‌اورتان کلاسیک پرو ترک است؛ اما در واقع به طرز شگفت‌آوری نازک و پایدارند که باعث استفاده راحت آن در مواقع طولانی می‌شود. وزن کل ساعت و بند آن بسیار کم و در حدود 54 گرم است.

یکی از مواردی که من همیشه درخصوص ساعت‌های پرو ترک دوست داشتم، تمرکز آن‌ها روی خوانایی است. نه تنها زمان بسیار بزرگ و خوانا نمایش داده می‌شود، بلکه سایر اطلاعات مربوط به عقربه‌ها نیز به‌گونه‌ای طراحی شده است که به‌راحتی قابل‌مشاهده‌اند. این شامل همه چیز می‌شود؛ از بخش نمودار چند منظوره کوچک روی صفحه عقربه‌ها گرفته تا نحوه عملکرد و خواندن اطلاعات مختلف حاصل از سنسورهایی مانند ارتفاع‌سنج و قطب‌نما. در مقایسه با ساعت‌های هوشمند مدرن و سایر محصولات متصل به اینترنت، اطلاعات نمایش داده‌شده در یک ساعت پرو ترک بسیار ساده به نظر می‌رسند.

اما این واقعاً برای محصولی از این دست یک مزیت به شمار می‌آید – این ساعت مخصوص افرادی است که محصولی متصل به اینترنت نمی‌خواهند؛ شاید به این دلیل که بیش از حد از محدوده خدمات تلفن همراه خارج می‌شوند، یا به این دلیل که آن‌ها فقط نمی‌خواهند نگران تمام شدن شارژ باتری یا بروز مشکلات نرم‌افزاری باشند. آنچه کاسیو با مدل پرو ترک به کاربرانش ارائه می‌دهد، قابلیت اطمینان‌پذیری شکست‌ناپذیری است. همچنین، می‌خواهم این نکته را ذکر کنم که گرچه PRG340 یک ساعت متصل به اینترنت نیست، اما توانایی دیرینه دریافت سیگنال‌های رادیویی را از یک ساعت اتمی در فاصله‌ای نزدیک، برای انجام به‌روزرسانی زمانی، دارد. این ویژگی در کل جهان کار نمی‌کند؛ بلکه عملکردی است که از برخی محصول‌های کاسیو به میراث گذاشته شده است.

یکی از ویژگی‌های سرگرم‌کننده‌تر و جالب‌تر مدل‌های PRG340 نمایشگرهای دوپلکس ال‌سی‌دی کاسیو است که برای عملکرد قطب‌نما استفاده می‌شوند. کاسیو صفحه نمایش LCD ثانویه‌ای را روی قسمت اصلی قرار می‌دهد و از آن برای شاخص‌های سوزنی قطب‌نمایی استفاده می‌شود که کل صفحه اصلی را می‌پوشانند. این ویژگی چیز جدیدی نیست؛ اما یکی از اختراعات چشمگیر خانواده پرو ترک و چیزی است که من از دیدن آن در مدل PRG340 خوشحالم. به نظر من، این سیستم خاص هنوز راه خود را برای پیوستن به یکی از مدل‌های کاسیو جی-شاک پیدا نکرده است.

پیاده‌روی در ارتفاع بیش از 7000 پا در قلمرویی که اغلب بارانی است، مکانی مناسب برای آزمایش کاسیو پر ترک PRG340 در طبیعت بود. توانستم هم ارتفاع فعلی و هم ارتفاعی که صعود کرده بودم را به‌طور دقیقی اندازه‌گیری کنم و برای حفظ تحمل و پایداری خودم در سرزمین‌های ناآشنا به قطب‌نما اعتماد کنم. فشارسنج (و صداهای رعد و برق در آسمان) سرنخ خوبی بود که باران می‌بارد و دانستن این امر، برای من بسیار مفید بود.

در حالی که خانواده پرو ترک به‌خاطر استانداردهای امروزی در زمینه گجت‌های ساعت مچی ساعتی بسیار «کلاسیک» است، اما هنوز جذابیت زیادی دارد و فکر می‌کنم افراد زیادی می‌توانند ضمن انجام فعالیت‌های مناسب در فضای باز، از این ساعت استفاده کنند. از دیدگاه من، این ساعت تحولی خوشایند است و مشتاقانه منتظر پیاده‌روی با آن هستم. قیمت تک‌فروشی ساعت کاسیو پرو ترک PRG340-1، در بازارهای جهانی تقریبا ۲۸۰ دلار است.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما