معرفی ۱۰ برند ساعت مچی مقرون به صرفه و اقتصادی

طلا و جواهر اقتصاد 100: ساعت مچی از اکسسوری هایی است که امروزه برای همه لازم است. حتما برای شما هم این موضوع پیش آمده است که قصد خرید ساعت مچی داشته باشید ولی قیمت های بالا شما را منصرف کرده باشد.

معرفی ۱۰ برند ساعت مچی مقرون به صرفه و اقتصادی

ساعت کاسیو (Casio)

در چند سال اخیر برند های ژاپنی بازار صنعت سازی را تسخیر کرده اند. کیفیت و امکانات ساعت های ژاپنی بی مانند است. به جرئت می توان گفت یکی از قوی ترین شرکت های ساعت سازی دنیا کاسیو است. کمتر کسی است که با کاسیو آشنا نباشد. این شرکت به غیر از ساعت های مچی تولیدات دیگری هم دارد و یک غول صنعتی در ژاپن به شمار می رود. کاسیو یکی از مارک های ساعت خوب با قیمت مناسب است.

تاریخچه مختصر برند کاسیو

کمپانی کاسیو در سال ۱۹۴۶ تاسیس شد و در سال ۱۹۵۷ اولین ماشین حساب کوچک الکتریکی (مدل برقی) را به بازار عرضه کرد. بیشتر ماشین حساب‌ها در آن زمان از چرخ دنده‌های مکانیکی استفاده می‌کردند. کاسیو باعث به وجود آمدن یک انقلاب در صنعت دوربین های دیجیتال شد و در دهه‌های ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰ میلادی نیز انواع ادوات دیجیتال موسیقی، جایگاه مهمی در این صنعت پیدا کرد. یکی از قابل توجه‌ترین محصولات این شرکت ژاپنی، ساعت‌های دیجیتال است. 

ویژگی‌های منحصر به فرد برند کاسیو

ساعت‌های کاسیو دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند. این ساعت‌ها نسبت به دیگر برندها، دارای طراحی‌های شیک، جوان پسند و جذابی هستند که قابلیت نمایش زمان، مناطق زمانی مختلف، دما، فشار، ارتفاع، موقعیت یابی و … دارند و همچنین با قیمت مناسب در انواع طرح‌ها تولید می­‌شوند. ساعت‌های کاسیو به‌طور کلی: مقاوم و با دوام هستند. اکثراً از موتورهای اختصاصی خود کاسیو بهره می‌گیرند. سعی در ارائه خدمات مصرف بهینه دارند. این برند دارای مدل‌ها متنوع است که کاربرد زیادی دارند.

تمرکز برند ساعت کاسیو روی کیفیت و مقاومت

برند کاسیو بهترین، با دوام ترین و میتوان گفت ارزان ترین ساعت مچی‌های ژاپن را تولید می‌کند و اولین تولید کننده ساعت‌های دیجیتال انبوه در جهان است. سپس تولید مدل G-SHOCK فوق العاده سخت را شروع کرد که به عنوان یکی از محبوب ترین و با دوام ترین و با کیفیت ترین محصولات موجود در کره زمین شناخته می‌شود. از جمله امکانات کاسیو قابلیت ضد آب بودن تا ۲۰۰ متر بسته به مدل خریداری شده توسط شما، کرنوگراف، ساعت جهانی، کنترل رادیویی، شب نما بودن صفحه ی نمایش در تاریکی و مقاومت در برابر ضربه و شوک الکتریکی است.

قیمت کم ساعت کاسیو نسبت به امکانات زیاد

یکی دیگر از ویژگی‌ های این برند قیمت کم این محصول و مقرون ‌به ‌صرفه بودن آن در برابر امکانات بالا است. این برند با سابقه‌ ی درخشان در تولید ساعت مچی، عموماً ساعت‌های با کیفیت بالا و مقرون‌ به ‌صرفه تولید می‌کند که عموم مردم امکان استفاده از ساعت‌های این برند را داشته باشند و از این رو برند کاسیو به یک برند محبوب و مردمی تبدیل شده است. به‌طور کلی برند کاسیو مانند هر برند ساعت دیگری مجموع کالکشن‌های متنوعی دارد اما چند مورد از زیرمجموعه‌های اصلی آن عبارت‌اند از: سری G-Shock، بیبی جی (Casio Baby-G )، پروترک (Casio ProTrek )، جی ام اس (G-MS) اشاره کرد که امروزه نیز جزء محصولات پرفروش این برند هستند. رنج قیمت ساعت های کاسیو متفاوت است. قیمت ساعت های این برند از ۴۵۰ هزار تومان شروع میشود. برخی از مدل های کالکشن جی شاک این برند قیمتی نزدیک به ۴۰ میلیون تومان هم دارند.

ساعت سیتیزن (CITIZEN)

سیتیزن را به عنوان یکی از مارک ساعت های خوب با قیمت مناسب میشناسند. سیتیزن برندی ژاپنی است که از حدود ۱۰۰ سال قبل یعنی سال ۱۹۱۸ شروع به کار کرد. شرکت سیتیزن یکی از اولین ساعت های جیبی دنیا را در سال ۱۹۲۴ به مردم شناساند. کارخانه ساعت سازی سیتیزن در سال ۱۹۳۰ تاسیس شد.  تمام قطعات ساعت های مچی سیتیزن مانند قطعات مکانیکی و تراشه ها در داخل شرکت تولید می شود. در نتیجه تمام اجزای ساعت های مچی سیتیزن ساخت ژاپن است. این شرکت ژاپنی به قدری موفق عمل کرده است که در حال حاضر با شرکت های بزرگ سوئیسی در حال رقابت است.

امکانات ساعت سیتیزن

معروف ترین تکنولوژی این برند، فناوری اکودرایو است. ساعت هایی که باتری اکودرایو دارند میتوانند با هرگونه نور مصنوعی و یا طبیعی شارژ شوند. این فناوری را میتوان یکی از برترین و جدیدترین تکنولوژی های ساعت به شمار آورد. اولین ساعت های کوارتز و اکو-درایو نیز ساخت شرکت سیتیزن بودند. ساعت های سیتیزن قبل از اینکه طبق مد باشند زیر دست دانشمندانی ساخته شده اند که جهان را از علم خود حیرت زده کرده اند. شما می توانید ساعت های مخصوص غواصی و کوهنوردی را با طراحی مدرن از این برند خریداری کنید. برند سیتیزن همچنین کالکشنی از ساعت های تیتانیوم دارد. وزن تیتانیوم بسیار کم تر از استیل ضد زنگ است در نتیجه ساعت شما سبک تر و راحت تر خواهد بود. تیتانیوم همچنین مقاومت بیشتری در برابر خوردگی نسبت به استیل ضد زنگ دارد.

ساعت سیکو(Seiko)

اگر یکی از طرفداران پروپاقرص ساعت مچی باشید، حتما نام برند سیکو را شنیده اید. سیکو یکی از قدیمی ترین برندهایی است که در حوزه ساعت مچی فعالیت میکند. این برند در ابتدا کارش با ساخت جواهرات و سپس ساعت مچی آغاز کرد. سیکو اولین ساعت مچی تجاری کوارتز جهان را در سال ۱۹۶۹ به بازار عرضه کرد. کارخانه سیکو قادر است تمام اجزای یک ساعت مچی را توسعه دهد و آن ها را طراحی، مونتاژ، تنظیم و بازرسی کند. ساعت های مکانیکی سیکو تقریبا از ۲۰۰ قطعه تشکیل شده اند و این شرکت دارای فناوری و امکانات تولیدی برای طراحی و ساخت تمامی این قطعات در داخل مجموعه اش است. 

تکنولوژی های ساعت سیکو

سیکو همواره یکی از پیشگامان در طراحی و اجرای تکنولوژی و فناوری های جدید است. از جمله این فناوری ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

موتور مکانیکی: این موتور با روتورهای حکاکی شده و لبه های صیقلی همگی توسط شرکت سیکو تولید میشود. این موتور دقت ۱۵-۲۵ ثانیه در روز را ارائه میدهد.

اسپرینگ درایو: یکی از بهترین فناوری هایی که توسط سیکو تولید شده است. از جمله مزایای این تکنولوژی میتوان به ذخیره شارژ طولانی مدت، کوک شدن سریع، حرکت آسان و نرم و دقت بالا اشاره کرد.

جی پی اس سولار: این تکنولوژی را میتوان یکی از کاربردی ترین تکنولوژی های سیکو به شمار آورد. تمامی ساعت هایی که دارای این تکنولوژی هستند هنگامی که در معرض نور قرار میگیرند به طور خودکار سیگنال های جی پی اس را دریافت میکنند و تنظیم میشوند.

ساعت اورینت (Orient)

اورینت را میتوان یکی از اصلی ترین رقبای برندهای ژاپنی دیگر مانند سیکو، کاسیو و سیتیزن دانست. شعار این مارک ساعت از ابتدا یعنی سال ۱۹۵۰ ارائه ساعت هایی با کیفیت بالا و قیمت مناسب است. اورینت یکی از پیشتازان در تولید ساعت مچی مکانیکی است. اورینت در سال ۱۹۰۱ توسط فردی به نام یوشیدا در ژاپن تاسیس شد. در سال ۱۹۱۲، اورینت تجارت خودش را گسترش داد و قاب ساعت مچی طلا تولید کرد. یکی از عواملی که باعث وفاداری مشتریان به این برند شده است، موتورهای اتوماتیکی است که درون ساعت های این برند به کار رفته است. از جمله کالکشن های ساعت اورینت میتوان به زیرمجموعه ساعت های کلاسیک، زیرمجموعه کانتمپورری، زیرمجموعه اسپرت و استار اورینت اشاره کرد.

ساعت اسلازنجر(Slazenger)

سومین نام در لیست مارک ساعت های خوب با قیمت مناسب اسلازنجر است. اسلازنجر یک برند ورزشی قدیمی است که در حدود ۱۵۰ سال پیش تاسیس شده است. این برند در سال ۱۸۸۱ توسط رالف و آلبرت اسلازنجر در انگلستان شروع به کار کرد. این برند در ابتدا محصولات ورزشی مانند توپ تنیس تولید کرد. اما در ادامه شروع به تولید کیف، عینک و ساعت مچی نیز کرد. اسلازنجر یکی از قدیمی ترین برند های تولید ساعت است که در طی این چند ساله هیچ گونه افتی در محبوبیت و فروش نداشته است. این موضوع دقیقا نشان دهنده ی کیفیت و قدرت ساعت های برند اسلازنجر است. طراحی ساعت های اسلازنجر از تنوع بالایی برخوردار است. شما در این برند هم می توانید ساعت های اسپرت پیدا کنید و هم ساعت های کلاسیک. این موضوع ساعت های اسلازنجر را برای استفاده در قرار های رسمی تا هنگام ورزش مناسب می کند.

قیمت ساعت اسلازنجر

می توان گفت قیمت بسیار مناسب ساعت های اسلازنجر نسبت به کیفیت بالای آن بزرگترین مزیت رقابتی این برند با برند های با کیفیت و معتبر ساعت مچی در دنیاست. در کل ساعت های این برند دارای قیمت کم و در دسترس هستند و اصلا برای داشتن آنها نیاز به بودجه ی زیادی ندارید. اسلازنجر جزو معدود برند هایی است که نسبت به کیفیت و ساخت بسیار خوب، چنین قیمت های مناسبی دارد. همین ویژگی باعث فروش خوب این ساعت ها شده است. می توانید با قیمت کم ساعت قابل قبولی از این برند تهیه کنید.

ساعت پولو (U.S. Polo)

ساعت های پولو آمریکایی هستند. کیفیت بالا، قیمت مقرون به صرفه و طراحی های متنوع از ویژگی های ساعت های پولو هستند. اگر به دنبال ساعتی برای استفاده ی روزمره هستید بی شک ساعت های پولو انتخاب مناسبی خواهند بود. ساعت رالف لورن پولو ساخت سوئیس است و قیمتی بالتر به نسبت باقی مدلهای پولو دارد.  رالف لورن دارای موتور اتوماتیکی است و تا ۳۸ ساعت قابلیت ذخیره ی انرژی دارد. در سال ۱۹۸۰، در جام جهانی اول اورسولا اندرس مشهور ترین دختر جیمز باند ساعت کالیبر ۸ پی پولو ظاهر شد. برخی از ساعت های پولو نیز امکاناتی نظیز ضد آب بودن تا ۱۰۰ متر، کرنوگراف و بند تیتانیوم هستند.

ساعت سرجیو تاچینی (Sergio Tacchini)

سرجیو تاچینی یکی از مارک ساعت های خوب با قیمت مناسب است که همواره طراحی کلاسیک خود را از گذشته تا کنون حفظ کرده است. اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که زیبایی را در سادگی می بینید و به سبک های مینیمال علاقه دارید ساعت های سرجیو تاچینی مناسب شما است. اگرچه ساعت های تاچینی از طراحی ساده و کلاسیکی برخوردار است ولی از مد هیچوقت جا نمی مانند. تاچینی برای آنکه طرفداران جوان خود را نیز از دست ندهد کالکشنی از ساعت هایی تولید کرده است که کمی روی طرح های کلاسیک قدیمی پا گذاسته اند و امروزی تر به نظر می رسند. از جمله امکانات ساعت های سرجیو تاچینی می توان به تاریخ شمار، روز شمار،عقربه های شب نما، دو زمانه بودن اشاره کرد. در کل اگر کلاسیک باز هستید و به دنبال خرید یک ساعت برای قرار های کاری و رسمی می گردید سرجیو تاچینی را انتخاب کنید. اغلب ساعت های آنالوگ این برند با موتور کوارتز کار می کنند.

برند لی کوپر(Lee Cooper)

از جمله مارک ساعت های خوب با قیمت مناسب در ایران میتوان به لی کوپر اشاره کرد. برند لی کوپر در سال ۱۹۰۸ در لندن شروع به کار کرد. این برند، برندی موفق در زمینه ی پوشاک است که بیش از ۵۰۰ شعبه ی موفق در سراسر جهان دارد. در جریان جنگ جهانی اول نیز لی کوپر یونیفورم نیرو های نظامی را تولید کرد. یکی از تولیدات موفق و با کیفیت شرکت لی کوپر ساعت های مچی لی کوپر هستند. ساعت های لی کوپر اصالتا انگلیسی هستند ولی موتور این ساعت ها تولید ژاپن است.

ساعت های برند لی کوپر هم جزء ساعت هایی هستند که به نوبه ی خود طراحی منحصر به فرد دارند. این برند مدل های متنوع و گوناگون تولید می کند که سلیقه های مختلف را شامل شود. اکثر ساعت های این برند نیز با نگین ها و کریستال های زیبا تزئین شده اند. موضوع دیگری که محبوبیت این ساعت هارا موجب شده است کیفیت ساعت های لی کوپر است. شما ساعت های با کیفیت را در برند های زیادی می توانید پیدا کنید اما ساعت با کیفیت با قیمت مناسب را خیر. به طور کل اکثر ساعت های لی کوپر جزئیات زیادی در طراحی دارند و ضد آب نیز هستند.

قیمت ساعت های لی کوپر

ساعت لی کوپر نیز در لیست ساعت های مقرون به صرفه ی ما به چشم می خورد. علت این موضوع هم کیفیت بالا و طول عمر زیاد با قیمتی مناسب است. اگر به دنبال خرید ساعتی اورجینال هستید، به تزئینات پر زرق و برق سعلاقه دارید و در عین حال بودجه ی شما محدود است لی کوپر پیشنهاد ما به شما است. قیمت ساعت های این برند از فقط ۱.۰۰۰.۰۰۰ تومان شروع میشود. انتخابی وسوسه انگیز که نمی توان به آن نه گفت.

ساعت تایم فورس(Time Force)

برند تایم فورس بخشی از یک هلدینگ مهم، گروه والنتین، است که تجربه گسترده و دیرینه ای در زمینه ساعت مچی دارد. این برند کارخانه های خودش در کشورهای بزرگ ساعت سازی مانند هنگ کنگ، سوئیس و اسپانیا را دارد. همچنین تایم فورس یک تیم طراحی مخصوص به خودش را دارد که از طراحان برتر تشکیل شده است. ساعت های این برند در بیش از ۲۵ کشور دنیا به بازار عرضه میشوند.

ساعت گس (Guess)

ساعت های برند معروف گس در سال ۱۹۸۳ معرفی شدند. گس همواره یکی از شرکت های پیشرو در مد روز صنعت ساعت است و بهترین ساعت مچی ها با ظاهری متداول و همه کاره ارائه میدهند. توجه مداوم به ایده های جدید و طراحی پیشرفته، برند را مطابق با مد روز نگه میدارد. ساعت های این برند آمریکایی همواره یکی از مارک ساعت های خوب با قیمت مناسب به شمار میرود.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما