با این سنگ طبیعی هر دردی را درمان کنید / از افسردگی گرفته تا مشکلات کلیوی

طلا و جواهر اقتصاد 100: مهم‌ترین خاصیت سنگ زرقون مربوط به سلامت روح و روان است. تمامی افرادی که این سنگ را با خود نگه می‌دارند در برابر افسردگی و بیماری‌های مربوط به روح و روان مقاوم می‌شوند. شادی‌شان دو چندان می‌شود و بهتر از پس غم و غصه برمی‌آیند.

با این سنگ طبیعی هر دردی را درمان کنید / از افسردگی گرفته تا مشکلات کلیوی

خواص سنگ زیرکن

ممکن است دوست داشته باشید بدانید که خواص سنگ زیرکن چیست؟ و چه دلایلی باعث می‌شود تا این سنگ در بازار محبوبیت بالایی داشته باشد؟

در این باره باید بگوییم که خواص سنگ زرگون بسیار بالا است و شباهت بالایی با خواص سنگ فیروزه دارد. به گونه‌ای که زبان از بیان تمامی خواص این سنگ فوق العاده زیبا ناتوان است. به همین دلیل در معرفی خواص سنگ زرقون ناچاریم تنها مزایای محدودی را بیان کنیم.

مهم‌ترین خاصیت سنگ زرقون مربوط به سلامت روح و روان است. تمامی افرادی که این سنگ را با خود نگه می‌دارند در برابر افسردگی و بیماری‌های مربوط به روح و روان مقاوم می‌شوند. شادی‌شان دو چندان می‌شود و بهتر از پس غم و غصه برمی‌آیند.

محققان بر این باورند که خواص سنگ زیرکن زرد عبارت است از ، درمان بیماری‌های کلیوی، یبوست، معده درد و سایر اختلالات مربوط به گوارش.

همچنین خواص سنگ زیرکن صورتی عبارتند از درمان نقرس، تسکین دردهای عضلانی و استخوانی، بهبود سیستم ایمنی. 

سنگ زیرکن چیست؟

در صنعت جواهر سازی از سنگ‌های بسیار زیادی استفاده می‌شود. اکثر این سنگ‌ها علاوه بر زیبایی از خواص درمانی بسیار زیادی نیز برخوردارند، همین موضوع نیز باعث می‌شود تا از این سنگ‌ها در ساخت جواهرات بسیاری استفاده شود. یکی از سنگ‌های محبوب طبیعی که در صنعت ساخت طلا و جواهرات توجه ویژه‌ای به آن صورت گرفته است، سنگ زیرکن است. این سنگ محبوب در طیف وسیعی از رنگ‌ها دیده می‌شود. اما سنگ‌های آبی رنگ به دلیل زیبایی خاصی که دارند، بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند.

شباهت بسیار زیاد این سنگ به الماس باعث می‌شود تا گاهی برخی از افراد تصور کنند که سنگ زیرکن همان الماس مصنوعی است. اما باید بدانید که این دو سنگ کاملا با یکدیگر متفاوت هستند. اگر دوست دارید با خواص سنگ زیرکن آشنا شوید و اطلاعات مفیدی در رابطه با این سنگ بسیار زیبا به دست آورید، مطالعه این مطلب می‌تواند در این زمینه به شما بسیار کمک کند. 

سنگ زیرکن چیست؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که ممکن است برای افراد علاقه‌مند به سنگ‌های قیمتی و سیارات پیش آید این است که سنگ زیرکن چیست؟

در پاسخ به این سوال بسیار مهم باید بگوییم که سنگ زیرکن که با عنوان زرگون یا زرقون نیز شناخته می‌شود، یکی از سنگ‌های گران قیمت و با ارزشی است که به دلیل درخشندگی بالا و شباهت بسیاری که به الماس دارد، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

این سنگ یکی از اعضای مهم نئوسیلیکات‌ها محسوب می‌شود که از سختی بالایی دارد و در جواهر سازی توانسته است، جایگاه خاص و ویژه‌ای را به خود اختصاص دهد.

این سنگ بسیار خاص بیشتر به رنگ‌های آبی، سبز، قهوه‌ای، نارنجی، زرد و بی‌رنگ دیده می‌شود.

قیمت بالا این سنگ باعث می‌شود تا نگهداری از آن همچون نگهداری از سنگ یاقوت حساسیت بالایی داشته باشد. 

تاریخچه سنگ زیرکن

با نگاهی به تاریخچه سنگ‌های قیمتی موجود بر روی زمین می‌توان متوجه شد که زرگون یکی از قدیمی‌ترین سنگ‌های با ارزشی است که میلیاردها سال پیش برای اولین بار بر روی کره زمین یافته شده است. لازم به ذکر است که اولین بار این سنگ قیمتی در استرالیا پیدا شد. بعدها در کشورهای دیگری چون هند و چین نیز بلورهای این سنگ با ارزش را یافتند.

با اینکه این سنگ جزء سنگ‌های بسیار مشهور در عصر حاضر نیست؛ اما باستان شناسان بر این باورند که در زمان‌های قدیم از این سنگ فوق‌العاده به دلیل شباهت زیادی که فواید آن به خواص سنگ فیروزه داشت، بسیار استفاده می‌شد. جواهرات به جا مانده از زمان‌های قدیم این مسئله را اثبات می‌کند. 

اسامی دیگر سنگ زیرکن

ارزشمندی و قیمت بالا سنگ زیرکن باعث می‌شود تا در برخی مواقع از این سنگ با عناوین دیگری مانند زرقون و زرگون یاد شود.

رنگ‌بندی این سنگ یکی از مهم‌ترین معیارهایی است که باعث می‌شود تا اسامی جدیدی برای این سنگ تعریف شود. به عنوان مثال آن دسته سنگ‌هایی که به رنگ زرد و طلایی دیده می‌شوند را گاهی سنگ سنبل می‌نامند. برخی جواهرسازی‌ها از سنگ‌های قرمز رنگ و قهوه‌ای رنگ زیرکن به عنوان سمبل قرمز نیز یاد می‌کنند.

گاهی نیز مشاهده می‌شود که سنگ‌های سبز رنگ زرقون را زیرکن تغییر یافته می‌نامند. زرگون نور ستاره نیز عنوانی است که بیشتر برای زیرکن‌‌های آبی استفاده می‌شود. به زیرکن‌های بی‌رنگ و زرد کم‌رنگ نیز جارگون می‌گویند. 

انواع سنگ زیرکن

تنوع در سنگ‌های زرگون باعث شده است تا آن‌ها را بر اساس یک سری ویژگی‌ها به دسته‌های مختلفی تقسیم‌بندی کرد. مهم‌ترین معیار دسته‌بندی این سنگ‌ها رنگ‌بندی و ساختار آن‌ها است. بر اساس این ویژگی شاهد سه دسته سنگ آلفا، بتا و گاما هستیم.

زیرکن‌های آبی، زرد، سبز، قهوه‌ای و قرمز نارنجی سنگ‌های آلفا هستند. سنگ‌های بتا سنگ‌هایی با شفافیت متوسط هستند. همون زیرکن قهوه‌ای نسبتا روشن. در مقابل سنگ‌های گاما بسیار شفاف و گاها بی‌رنگ‌‌اند. سنگ‌های قهوه‌ای بسیار روشن، بی‌رنگ و آبی کم رنگ و بسیار روشن و مایل به سبز در این دسته قرار خواهند گرفت. 

رنگ‌های سنگ زیرکن

سنگ زرقون تنوع و رنگ‌بندی بسیار بالایی دارد. به گونه‌ای که می‌توان این سنگ را در بازار به رنگ‌های مختلفی چون سبز، آبی، قرمز، صورتی، بنفش و غیره مشاهده کرد.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که تغییر رنگ این سنگ در برابر حرارت باعث شده است تا تنوع بسیار بالایی داشته باشند.

در میان رنگ‌های بسیار متنوع این سنگ دوست داشتنی دو رنگ آبی و سبز محبوبیت بسیار بالایی دارند و مورد توجه قرار گرفته‌اند. لازم به ذکر است که زیرکن سبز رنگ یک سنگ بسیار خاص کلکسیونی است که کمیاب است. اما در مقابل سنگ‌های آبی رنگ زرگون در صنعت جواهرسازی بسیار کاربردی هستند. 

کاربرد سنگ زیرکن در جواهر سازی

در صنعت جواهر سازی از سنگ زیرکن بسیار استفاده می‌شود. جالب است بدانید که این سنگ هم برای مردان مناسب است و هم برای زنان. همین موضوع نیز باعث می‌شود تا تقاضا برای تهیه و استفاده از این سنگ درخشان بسیار بالا باشد.

یافتن جواهرات زیبا و خاصی که در ساختار خود از سنگ زرگون استفاده کرده‌اند، کار سخت و دشواری نیست.

جالب است بدانید که این سنگ در برابر حرارت تغییر رنگ می‌دهد. به همین دلیل در جواهرسازی این سنگ را حرارت می‌دهند تا تغییر رنگ دهند و از آن‌ها استفاده شود.

زیرکن آبی که محبوب‌ترین رنگ این سنگ است از معمولا حرارت دادن زیرکن‌های قهوه‌ای در جواهرسازی‌ها ساخته می‌شوند.

این سنگ درخشان و زیبا به این دلیل که در برابر سایش از خود مقاومت نشان می‌دهند، صرفه اقتصادی بسیار زیادی دارند و جایگاه خاص و ویژه‌ای را در صنعت ساخت طلا و جواهرات به دست آورده‌اند. 

قیمت سنگ زیرکن

هنگامی که سخن از سنگ‌ زرگون می‌شود، یکی از مهم‌ترین سوالاتی که در ذهن بسیاری از افراد شکل می‌گیرد این است که هزینه لازم برای خرید این سنگ چقدر است؟ یا به عبارت دیگر برای تهیه این سنگ چقدر باید هزینه کرد؟

در پاسخ به این سوال بسیار مهم باید بگوییم که قیمت در نظر گرفته شده برای این سنگ به وزن آن بستگی دارد. قطعا هر چه یک سنگ وزن بیشتری داشته باشد، هزینه لازم برای خرید آن نیز بیشتر است.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که سنگ زیرکن یک سنگ پرتراکم است. بنابراین قطعات کوچک آن نیز در مقایسه با قطعات بزرگ‌تر سنگ‌های دیگر وزن بیشتری دارد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: یک کارشناس اقتصادی گفت: بر اساس قانون مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص تجاری صاحبان مشاغل بابت…

اخبار سلامت

سینما در سینما