این سنگ پر خاصیت زندگی متولدین ماه مهر را زیر و رو می کند

طلا و جواهر اقتصاد 100: عقیق یکی دیگر از سنگهای این ماه میباشد که در میان مردم بسیار محبوب و باارزش است. وجود ناخالصی ها در سنگ عقیق سبب بوجود آمدن منظره های جذابی می شود که ارزش آنها را بالا می برد.

این سنگ پر خاصیت زندگی متولدین ماه مهر را زیر و رو می کند

ماه تولد مهر : عقیق

 سختی سنگ عقیق بین 6 تا 7 در مقیاس مو است و میتواند روی شیشه خط بی اندازد و اشیاء نک تیز مانند بر روی آن نمیتوانند ردی بی اندازند. این سنگ با توجه به تنوع رنگی و ویژگی هایی که از خود نشان میدهد در گروه سنگ های نیمه قیمتی قرار میگیرد.

سنگ عقیق در رنگ های قهوه ای، سفید، قرمز، خاکستری، صورتی، سیاه و سفید، کبود، سبز و زرد دیده می شود که طیف زیادی از رنگ ها را دربر می گیرد بطور کلی این گوهر تا کنون در 30 رنگ مختلف مشاهده شده است. سنگ عقیق با توجه به تنوع زیادی که دارد در اکثر نقاط جهان یافت می شود اما ایران جزء کشورهایی است که بیشترین معادن سنگ عقیق را در طرح ها و انواع مختلف در اختیار دارد.

سنگ عقیق سنگ ماه تولد مرداد، بهمن، دی و شهریور نیز هست و متولدین این ماه میتوانند از خواص جادویی این سنگ بهره ببرند. شرف آنلاین در مقاله ای کامل تحت عنوان ۰ تا ۱۰۰ درباره سنگ عقیق و خواص آن به این گوهر پر طرفدار پرداخته شده است.

خواص سنگ عقیق :

سنگ عقیق برای روح و بدن خواص زیادی دارد و استفاده از جواهرات این سنگ در میان مردم بسیار رواج دارد. در گذشته نیز روایات و احادیث بسیاری در مورد استفاده از این سنگ بیان شده است.

به نقل از امام باقر (ع) در دست داشتن این گوهر باعث افزایش رزق و روزی و بی نیاز شدن از بقیه می شود. امام علی (ع) نیز در مورد خواص این سنگ فرموده اند که دو رکعت نماز با این انگشتر، برابر با هزار رکعت نماز است که بدون این انگشتر خوانده می شود.

این گوهر باعث از بین رفتن ترس و نگرانی می شود و شادابی و آرامش را در فرد زیاد می کند. با مطالعه روایات می توان به خواص فوق العاده این سنگ پی برد.

علاوه بر این استفاده و به همراه داشتن این سنگ برای بدن و سلامتی نیز مفید است. عقیق در درمان خونریزی معده و لخته شده خون موثر است. این گوهر برای درمان جنون، بیماریهای طحال و بسیاری بیماری دیگر مفید و تاثیر گذار است. استفاده از سرمه ایی که از سنگ عقیق ساخته شده است سبب تقویت بینایی می شود و در درخشان شدن چشم ها موثر است.

استفاده از این سنگ در بهبود خونریزی لثه موثر است و باعث محکم شدن دندان ها می شود. این سنگ انرژی های منفی موجود را دور می کند و در ایجاد تعادل بین نقاط بدن مفید است. شما میتوانید با به همراه داشتن هر یک از انواع سنگ عقیق از این خواص بهره ببرید اما اگر معده ضعیفی دارید سعی کنید کمتر از این سنگ استفاده کنید چرا که ممکن است باعث اذیت شدن شما شود.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما