چه جواهراتی برای خانم های با رنگ پوست سرد مناسب است؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: ما به طور کلی سه تن رنگ پوست سرد، گرم و خنثی داریم که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند.

چه جواهراتی برای خانم های با رنگ پوست سرد مناسب است؟

در زیر توضیح داده‌ایم که هر کدام از این تناژ‌ها با چه مشخصاتی قابل تشخیص هستند. پس از تشخیص تن رنگ پوست، می‌توانید سنگ‌های قیمتی متناسب با پوست خود را انتخاب و خریداری کنید.

پوست سرد

پوست سرد با رگ‌های آبی رنگ قابل تشخیص است. برای این منظور، کافی است بخش داخلی مچ دست خود را زیر نور لامپ یا زیر نور خورشید بگیرید و ببینید ته‌رنگ رگ‌های دست شما چه رنگی است. افرادی که پوست‌های سرد دارند اغلب در زیر پوست خود، لکه‌های قرمز و صورتی مشاهده می‌کنند.

اکثر مردم پوست سرد دارند؛ حتی ممکن است افرادی که پوست تیره و برنزه دارند نیز تناژ رنگ پوست سرد داشته باشند. پس توجه داشته باشید که سبزه یا سفید بودن رنگ پوست تعیین‌کننده‌ی تُن پوست نیست. همچنین توجه داشته باشید که اگر هنگام آفتاب گرفتن پوست بسوزد و قرمز شود، یعنی پوست سردی دارید.

جواهرات مناسب با رنگ پوست سرد

پوست با تناژ سرد با رنگ‌های سرد بیشترین تناسب را دارد. بنابراین، اگر پوست سرد دارید و می‌خواهید سنگ‌های قیمتی روی جواهرات شما بیشترین درخشش و جلوه را داشته باشند بهتر است سراغ جواهراتی با رنگ‌های آبی، سبز و بنفش بروید.

جواهرات پوست سرد

آمیتیس

رنگ زیبای بنفش آمیتیس که حالتی آرامش‌بخش دارد و بسیار شیک است برای پوست‌هایی با تناژ سرد بسیار مناسب است. آمیتیس که سنگ ماه تولد بهمن است در واقع نوعی کوارتز است که به خاطر رنگ بنفش بسیار زیبای خود و ساختار بلورهایش، محبوبیت زیادی دارد. رنگ آمتیس به دلیل وجود ناخالصی‌های آهن و آلومینیوم پدید می‌آید. این رنگ‌ها از بنفش و یاسی تا بنفش قرمز روشن متفاوت هستند. رنگ‌های تیره‌تر ارزشمندتر هستند، به ویژه بنفش کامل با رگه‌های صورتی.

آکوآمارین

آکوامارین از جمله سنگ‌های جواهر آبی رنگ است که یک رنگ سرد محسوب می‌شود. بنابراین برای پوست با تن رنگی سرد مناسب‌تر است. رنگ آبی این سنگ قیمتی در نتیجه‌ی رسوب آهن در زمان شکل‌گیری سنگ ایجاد می‌شود. بلورهای این گوهر غالباً بزرگ و بدون ناخالصی با ضریب سختی ۷.۵ از ۱۰ مقیاس موس است.

آکوامارین سنگ ماه تولد اسفند است و اغلب در برزیل، سریلانکا و جنوب شرقی آسیا یافت می‌شود. آکوامارین‌‌ بیشتر به‌ صورت‌ سِت‌ (مجموعه) درست‌ می‌شود و به‌ شکل‌ انگشتری‌ بیشتر رایج‌ است. این‌ سنگ‌ را اغلب‌ به‌ صورت‌ زمردگونه‌ تراش‌ می‌دهند و دیگر فرم‌های‌ تراش‌ را کمتر برای‌ آن‌ به‌ کار می‌برند.

زمرد

رنگ سبز زمرد که ممکن است در رنگ‌های مختلفی وجود داشته شود نیز جزو رنگ‌های سرد است و بنابراین بهترین سنگ قیمتی برای افرادی به شمار می‌آید که پوست سرد دارد. زمرد یکی از خاص‌ترین سنگ‌های قیمتی در جهان است. به این خاطر که سطح این سنگ در برابر هرگونه خراشی بسیار مقاوم است اما بلورهای آن ممکن است در اثر فشردگی شکسته شوند و ترک‌هایی در ساختار سنگ ایجاد کنند. زمرد سنگ ماه تولد اردیبهشت است و خواص درمانی و انرژی مثبت برای متولدین این ماه به همراه دارد.

پریدوت

پریدوت نیز دارای رنگ سرد سبز است و بنابراین یک انتخاب هوشمندانه برای پوست‌های سرد به شمار می‌آید. سنگ زبرجد همیشه رنگ سبز-زرد دارد و هر چه سبزی آن تیره‌تر باشد، ارزش و قیمت سنگ بیشتر خواهد بود. تیرگی موجود در رنگ زبرجد در نتیجه وجود آهن در بافت آن است. سختی سنگ زبرجد در بین ۶. ۵ تا ۷ است و سنگ ماه تولد مرداد است.

یکی از ویژگی‌های بسیار خاص سنگ Peridot این است که زیر نور مصنوعی هم دقیقاً همان رنگی را دارد که در نور طبیعی دارد. این باعث می‌شود تا این سنگ در شب هم درخشش کامل و زیبایی داشته باشد.

تانزانیت

رنگ بنفش بسیار زیبای تانزانیت که در اعماق خود سایه‌ای از قرمز را دارد نیز برای پوست‌های سرد انتخاب مناسب‌تری است.

فیروزه

رنگ زیبای سنگ فیروزه که نوعی آبی ترکیب شده با سبز و سفید را تداعی می‌کند برای رنگ پوست سرد مناسب‌تر از پوست‌های گرم است. فیروزه یک سنگ قیمتی مبتنی بر آب است که در صخره‌ها و کوه‌ها شکل می‌گیرد و سنگ ماه تولد آذر است. فیروزه‌ی ایران‌ که‌ معادن‌ اصلی‌ آن‌ در شمال‌ شرقی‌ کشور، یعنی نیشابور واقع‌ شده بهترین‌ و زیباترین‌ نوع‌ این‌ سنگ‌ در دنیا قلمداد می ‌شود و هر نوع‌ فیروزه‌ی مرغوب‌ را فیروزه ایران‌ می‌گویند. 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما