تاریخچه استفاده از سنگ‌های قیمتی با قدمتی 7 هزار ساله در زندگی انسان ها

طلا و جواهر اقتصاد 100: انواع سنگ های قیمتی سنگ‌های جواهر جذاب و چشم نوازی هستند که از سنگ یا مواد معدنی ساخته می‌شوند و اغلب برای استفاده در جواهرات و تزیینات فشن یا مد به کار می‌روند.

تاریخچه استفاده از سنگ‌های قیمتی با قدمتی 7 هزار ساله در زندگی انسان ها

تاریخ استفاده از سنگهای قیمتی به اندازه تاریخ پیدایش بشر است و قدمتی هفت هزار ساله دارد. سنگ‌های قیمتی از دوران باستان از اهمیت بسیاری میان مردم برخوردار بوده‌اند. دلیلش هم زیبایی و کمیابی این کانی‌هاست. از اواسط سال‌های ۱۸۰۰، تنها چهار سنگ خاص جزو سنگ‌های قیمتی بوده‌اند: الماس، یاقوت، زمرد و یاقوت کبود. همه سنگ‌های قیمتی شفاف هستند و با غنای رنگ ارزش داده می‌شوند؛ البته، به جز الماس که هر چه بی‌رنگ‌تر باشد، ارزش بالاتری دارد.

جالب است بدانید از این سنگ‌ها حتی به عنوان دارو هم استفاده می‌شده؛ یا مثلا بعضا تصور می‌شده که به همراه داشتن چنین سنگ‌های معدنی‌ موجب افزایش قدرت افراد می‌شود. با اینکه این باورها پایه‌ی علمی ندارند و مردم هم پی به این موضوع برده‌اند، اما همچنان از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار هستند.

در گذشته سنگ‌های قیمتی بیشتر از ارزش مادی، جنبه‌ی سحر و جادو داشتند و به عنوان طلسم توسط صاحبانشان استفاده می‌شده‌اند. مردم باستان باور داشتند، دارندگان طلسم قادر به دور کردن شیاطین، بیماری‌ها و دیگر حوادث ناخوشایند از خود هستند، فرشتگان آنها را حمایت می‌کنند و از سلامتی و خوشبختی برخوردارند.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما