خواص ماورائی سنگ جاسپر برای متولدین شهریور

طلا و جواهر اقتصاد 100: جاسپر سنگی مات، ساختار ریز دانه و متراکمی از ذرات معدنی سیلیس که دارای رنگ های مختلف قرمز و زرد تا قهوه ای و خاکستری می باشد.

خواص ماورائی سنگ جاسپر برای متولدین شهریور

جاسپر دارای درخششی مات است، اما به خوبی جلا می گیرد؛ سختی آن و سایر خواص فیزیکی آنها مانند کوارتز است. نام جاسپر از کلمه یونانی iaspis، از ریشه زبان سامی گرفته شده است؛ در نوشته های باستانی این اصطلاح عمدتا به سنگ های شفاف و روشن رنگی، به ویژه کالسدئون و جاسپر مات اشاره می شود.

جاسپر سنگی رایج  و به طور گسترده ای بر روی کره زمین وجود دارد، که عمدتا به صورت رگه ها، سنگال و سنگ های رسوبی و دگرگونی پدیدار می شود، مانند کوه های اورال، شمال آفریقا، سیسیل، آلمان و دیگر نقاط. بعضی از انواع جاسپر رنگی هستند و نمونه های زیبا از آنها بصورت چوب درختان فسیل و تبدیل شده به جاسپر در آریزونا یافت می شود، در ایالات متحده آمریکا نیز شکل جاسپر شبیه سنگریزه های فرسایشی است.

سنگ جاسپر

مصریان باستان، جاسپر را به شکل سوسک و به عنوان سنگ طلسم می پوشیدند، زیرا اعتقاد داشتند این سنگ انرژی جنسی را افزایش می دهد. بر طبق کتاب مقدس، جاسپر یک هدیه مستقیم از جانب خدا بود و اولین بنیان اساسی اورشلیم جدید خواهد بود. همچنین، هندی ها در آسیا و همچنین بومیان آمریکایی، آن را به عنوان سنگ باران جادویی و یک گوهر شفا دهنده قدرتمند می شناسند.

در کتب قدیمی گفته شده در گذشته جاسپر برای دور کردن ارواح خبیث و محافظت از دارنده این گوهر در برابر مار و نیش عنکبوت استفاده می شد. در قرن چهارم، باور بر این بود زمانی که به درستی از جاسپر استفاده شود، باران خواهد آمد. به طور سنتی معروف است، هنگامی که جاسپر به عنوان گردنبند تزئینی آویخته شود، با خستگی و فرسودگی مبارزه می کند. هماهنگ کردن تمامی چاکراها و متعادل کردن انرژی یین و یانگ، جاسپر را به یک گوهر تثبیت کننده و بهبود بخش و همچنین متصل کننده به انرژی زمین و خاکی تبدیل کرده است.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما