بلای میلیون دلاری که این مرد بر سر بیل گیتس آورد

طلا و جواهر اقتصاد 100:وارن بافت مردی است که تلاش کرد تا بیل گیتس را برای خرید میلیون دلاری متقاعد کند.

بلای میلیون دلاری که این مرد بر سر بیل گیتس آورد

به گفته نویسنده گلن آرنولد در کتاب تازه منتشر شده خود با عنوان معاملات وارن بافت (The Deals of Warren Buffett) جلد۲: ساخت یک میلیاردر، بیان کرد که قبل از سال ۱۹۹۳ وارن بافت (Warren Buffett) تلاش کرد تا شخص میلیارد یعنی بیل گیتس (Bill Gates) را متقاعد کند تا ۳۷۰ میلیون دلار را برای یک حلقه نامزدی بپردازد.

 

بنا به حساب آرنولد، بیل گیتس و همسر آینده او ملیندا برای شرکت در کنفرانس سهامداران Berkshire Hathway به اوماها رفته بودند. وارن بافت، این زوج را در فروشگاه ملاقات کرد و آنها را به یکی از بیزینس هایش به نام Borsheims برای خرید حلقه نامزدی سوق داد.

وارن بافت در ساخت این گام برای تاسیس موسسه مایکروسافت توضیح داد که او در سال ۱۹۵۱، 6% از ارزش خالصش را صرف حلقه نامزدی کرد و بیل گیتس باید از تقاضای او پیروی کند. در آن زمان سرمایه خالص بیل گیتس ۶.۲ میلیارد دلار بود بنابراین بودجه ۶ درصدی ارزش حلقه را در ۳۷۰ میلیون دلار قرار می‌دهد.

هنگامی که وارن بافت این حلقه را در سن ۲۱ سالگی در سال ۱۹۵۱ خرید سرمایه خالص او ۱۰ هزار دلار بود بنابراین ارزش حلقه حدود ۶۰۰ دلار به حساب می آمد. با توجه به تورم ارزش این حلقه حدود ۶ هزار دلار خواهد بود.

در حالی که بیل گیتس در مسیر وارن بافت قدم گذاشته بود. خرید ۳۷۰ میلیون دلاری در سال ۱۹۹۳ معادل ۶۶۰ میلیون دلار امروز است. در حقیقت اگر بیل گیتس ۶۶۰ میلیون دلار بودجه حلقه‌نامزدی را داشت چه چیزی می تواند خریداری کند؟

تصور کنید که حلقه فانتزی بیل گیتس از ۵۹.۶ قیراط الماس ستاره صورتی (۷۱/۲ میلیون دلار)، ۱۸/۹۶ قیراط الماس میراث صورتی (۵۰/۳ میلیون دلار)، ۱۴/۶۲ قیراط از الماس اوپنهایمر آبی (۵۷/۵ میلیون دلار)، ۱۲/۳ قیراط الماس ماه آبی ژوزفین (۴۸/۵ میلیون دلار)،۱۵/۳۸ قیراط الماس صورتی منحصر به فرد(۳۱/۵ میلیون دلار)،۲۴/۱۸ قیراط الماس کولینان رویایی (۲۵/۴ میلیون دلار) تشکیل شده است.

وزن کل این حلقه ۱۴۴/۷۷ قیراط خواهد بود و شخص میلیاردر تقریباً نیمی از بودجه خود را می بایست استفاده کند. گزارش شده است که بیل گیتس از ملیندا با یک حلقه الماس یک قیراطی خواستگاری کرده است. این زوج از عهد و پیمان های خود را در هاوایی در سال ۱۹۹۴ به عهده گرفتند و ۲۵ سال است که با هم ازدواج کرده اند.

با عدم موفقیت در متقاعد کردن دوست خود برای خرید ۳۷۰ میلیون دلاری در سال ۱۹۹۳ بنا به گزارش ها وارن بافت به شوخی می گوید ما کاملاً یک روز بزرگ را که انتظار داشتیم بدست نیاوردیم.

وارن بافت 89 ساله و بیل گیتس ۶۴ ساله دوستان نزدیک هم هستند و به عنوان ثروتمندترین دو مرد در جهان در نظر گرفته شده‌اند. سرمایه خالص وارن بافت 87 میلیارد دلار تخمین زده شده است و بیل گیتس تقریباً ۱۰۶ میلیارد دلار.

وارن بافت یک مرد مشهور و صرفه جو با وجود ثروتمندی اش در سال ۲۰۰۶ پس از درگذشت همسر اولش با آسترید منکس (Astrid Menks) مجددا ازدواج کرد.

او حلقه نامزدی را از Borsheims خرید و دخترش بنا بر گزارشات گفته است که مطمئنم پدرم از تخفیفی که کارمندان لحاظ کرده اند استفاده کرده است.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما