طبق گزارش مورگان استنلی

رولکس، کارتیه و امگا رتبه ا‌ول تا سوم برترین برندهای ساعت جهان شدند

اقتصاد100- مرکز مطالعات مورگان استنلی امسال هم همچون سالهای گذشته، گزارشی از صنعت ساعت مچی سوئیس منتشر کرده و در آن برندهای برتر سال 2022 را معرفی کرده است.

رولکس، کارتیه و امگا رتبه ا‌ول تا سوم برترین برندهای ساعت جهان شدند

به گزارش گروه طلا و جواهر، در این گزارش  امسال نیز همچون سال گذشته برندهای رولکس، کارتیه و امگا از نظر فروش به ترتیب در جایگاه‌های اول تا سوم قرار گرفتند.

طبق این گزارش، رولکس همچنان پیشتاز است و حتی سهم بازار خود را 220 واحد (220 bps) افزایش داده است.( BPS یا نقطه پایه یک واحد اندازه گیری مشترک برای نرخ بهره و سایر درصدها در امور مالی است. نقاط پایه معمولاً با اختصارات bp، bps یا bips بیان می شوند).

رولکس به عنوان رهبر صنعت ساعت سازی سوئیس، 30.9 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد که این رقم نسبت به سال قبل به میزان 1.5 درصد افزایش یافته است.

طبق این گزارش، میزان گردش مالی برند رولکس در سال 2022 حدود 9میلیون و 300هزار فرانک سوئدی بوده است. همچنین در این گزارش به تعداد ساعت های به فروش رسیده این برند در سراسر جهان هم اشاره و عنوان شده است که در سال 2022 در سراسر دنیا حدود یک میلیون و 200هزار عدد ساعت مچی به دست دوستداران این برند رسیده است.

اگرچه حدود 94 درصد از فروش این برند را می توان به برند رولکس نسبت داد، اما تودور نیز به عنوان زیرمجموعه رولکس در سال 2022 با فروش حدود 550 میلیون فرانک سوئدی و افزایش 11 درصدی فروش نسبت به سال 2021، خودنمایی کرد.

به گفته مورگان استنلی، میانگین قیمت فروش هر ساعت مچی برند رولکس حدود 11هزار و 500 فرانک سوئدی است. این رقم نشان دهنده این واقعیت است که بیشترین حجم فروش این برند به مجموعه ساعت های مچی استیل و یا ترکیب استیل و طلا مربوط می شود که از آنها می توان به ساعت های مچی Submariner، GMT، Explorer و Daytona اشاره کرد. به این ترتیب به نظر می رسد استراتژی این برند  نسبت به سال 2021 تغییری نکرده است.

اگرچه به نظر می رسد لیست های انتظار مشتریان برای در اختیار داشتن ساعت های مچی رولکس کاهش یافته است، اما هنوز هم این برند دردسرهای زیادی دارد و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد. گفتنی است ساعت های تودور هم در سال 2022 فروش مناسبی داشته اند.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما