رییس سازمان بورس اعلام کرد :

افتتاح معالات شمش طلا در بورس کالا با کمک وزارت صمت

اقتصاد100-رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: یکی از ابزارهای سرمایه‌گذاری مورد استفاده در بورس کالا مربوطه شمش طلا است که راه‌اندازی معاملات آن با اراده وزارت صنعت و بورس کالا محقق شد و توانستیم به این مرحله برسیم که معاملات شمش طلا را افتتاح کنیم.

افتتاح معالات شمش طلا در بورس کالا با کمک وزارت صمت

به گزارش گروه طلا و جواهر به نقل از ایرنا، «مجید عشقی» امروز (یکشنبه) در آیین افتتاح معاملات شمش طلا در بازارهای مالی و مشتقه بورس کالای ایران، اعلام کرد: بسیار خوشحالیم که امروز توانستیم در زنجیره ابزارهای سرمایه‌گذاری مربوط به کالا که یکی از ابزارهای جذاب سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران است، ورود کنیم.

وی افزود: این ابزارها از سالیان گذشته در بازار سرمایه راه‌اندازی و مورد استفاده قرار گرفته بود.

عشقی اعلام کرد: یکی از این ابزارهای مربوطه شمش طلا بود که راه‌اندازی آن با اراده وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز بورس کالا محقق شد و توانستیم به این مرحله برسیم که معاملات شمش طلا را افتتاح کنیم.

رییس سازمان بورس خاطرنشان کرد: بورس کالا به عنوان یک بازار شفاف و منصف در سالیان گذشته نقش مهمی را در معاملات کالاهای مختلف به خصوص به خصوص کالاهای واسطه‌ای ایفا کرده است.

وی ادامه داد: بورس کالا در حوزه محصولات صنعتی و پتروشیمی نقش محوری داشته و به عنوان بازار شفاف به نقش خود عمل کرده است.

عشقی تاکید کرد: بورس کالا در سال ۱۴۰۱ به رکوردهای زیادی دست پیدا کرده است که طبق برآوردها حدود یک هزار همت ارزش معاملات بوده و نزدیک به ۱۱۰ میلیون تن انواع کالا در این بازار معامله شد.

رییس سازمان بورس گفت: زمانی که گفته می‌شود کالایی در بورس کالا معامله می‌شود به طور حتم معاملات با منافع زیادی همراه خواهند شد.

انتهای پیام / 

 

 

 

 

منبع : ایرنا

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما