طلا در بالاترین سطح، سال را تمام می‌کند؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: جورج میلینگ استنلی، استراتژیست ارشد بازار، بر این باور است که هنوز احتمال دارد که طلا سال را با بالاترین سطح به پایان برساند.

طلا در بالاترین سطح، سال را تمام می‌کند؟

به گزارش  «کیتکونیوز» بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که چشم‌انداز نهایی طلا باید مثبت باشد. در همین راستا، یکی از استراتژیست‌های بازار، ضمن اینکه به ابهام فدرال رزرو در مورد زمان‌بندی چرخه‌ی کاهش نرخ اشاره کرد، اما در عین حال بر قاطعیت بانک مرکزی از عدم پیگیری افزایش نرخ بهره نیز اذعان داشت که این امر می‌تواند به نفع طلا باشد.

جورج میلینگ استنلی، استراتژیست ارشد طلا در State Street Global Advisors در مصاحبه‌ای با کیتکو نیوز خاطرنشان کرد که در پی تصمیم‌گیری سیاست پولی هفته‌ی گذشته که باعث ایجاد سردرگمی در میان فعالان شد، بازار طلا نوساناتی را شاهد بود.

جروم پاول رئیس فدرال رزرو همچنان بر مواضع خود پایبند بود. گذشته از آن زمزمه‌هایی وجود داشت مبنی بر اینکه فدرال رزرو می‌تواند تا پایان امسال نرخ بهره را افزایش دهد که البته پاول، بلافاصله این موضوع را از بازی خارج کرد.

میلینگ استنلی با نگاهی به حرکت‌های کوتاه‌مدت قیمت، خاطرنشان کرد که ادامه‌ی اصلاحات پس از صعود 400 دلاری مارس برای بازار، سالم خواهد بود.

وی در این باره اظهار داشت: «ما شاهد افزایش قیمت طلا بوده‌ایم، بنابراین منطقی است که روند نزولی را آزمایش کنیم و ببینیم حمایت چقدر قوی خواهد بود. آیا پشتیبانی قوی در 2300 دلار یا شاید در 2250 دلار وجود دارد؟ ما جنبه‌های فوق‌العاده مثبت را آزمایش کرده‌ایم، حال کاملاً منطقی است که ببینیم جنبه‌ی منفی کجا خواهد بود.»

تا کنون، بازار طلا شاهد یک اصلاح سطحی بوده است و حمایت اولیه در 2300 دلار در هر اونس حفظ شده است. قیمت آتی طلا در ژوئن آخرین بار با 1% افزایش روزانه، در 2332.50 دلار در هر اونس معامله شد.

اگرچه طلا هم‌اکنون وارد مرحله‌ی تثبیت شده است، میلینگ استنلی بر این باور است که هنوز احتمال دارد که طلا سال را با بالاترین سطح به پایان برساند. وی خاطرنشان کرد که موضع فدرال رزرو بر روی بازده اوراق قرضه سقفی می‌گذارد که باید دلار آمریکا را نیز تقریباً در همان راستا نگه دارد.

وی همچنین با توجه به اینکه از نظر تاریخی، نوع پس‌زمینه‌ی کلان اقتصادی و ژئوپلیتیکی کنونی را همواره برای طلا بسیار مطلوب برشمرد، اذعان داشت که اصلأ تعجب آور نیست که ببینم طلا از جایی که اکنون ایستاده‌ایم بسیار بالاتر رفته است.

آنچه مسلم است تمرکز مجدد بر سیاستگذاری پولی فدرال رزرو باعث ایجاد فشار فروش کوتاه‌مدت در طلا شده است، اما میلینگ استنلی انتظار دارد نرخ بهره و بازده اوراق قرضه به عنوان عوامل ثانویه‌ای باقی بمانند که افزایش قیمت این فلز گرانبها را تسریع می‌کنند.

وی همچنین از نظر تاریخی، نرخ سود 5.5 درصدی را همچنان نسبتا پایین برشمرد و افزود که تشدید سرسختانه‌ی تورم بدان معناست که نرخ‌های واقعی حتی پایین‌تر هستند.

افزون بر آن، میلینگ استنلی ضمن اینکه احتمال آسیب به دلار را عنوان کرد، با نگاهی به نوسانات اخیر، تقاضای بانک مرکزی و بی‌ثباتی ژئوپلیتیکی مستمر را حامی خوبی برای طلا نامید.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما